  • 1. Data: 2004-10-29 10:57:46
    Temat: Re: PDOF Art. 14 1f - kogo obejmuje?
    Od: "ewa" <r...@o...pl>

    ten przepis ma zastosowanie do wszystkich, którzy maja ustawiony poprawny
    czas......

    pozdrawiam
    ewa

  • 2. Data: 2004-10-29 13:30:01
    Temat: PDOF Art. 14 1f - kogo obejmuje?
    Od: Jarosław Pióro <j...@w...wytnijto.pl>

    Prowadzę działalność gospodarczą. Wystawiam faktury za usługi,
    wykonane w poprzednim miesiącu, w pierwszym tygodniu miesiąca - czyli
    np. 2 listopada za usługę wykonywaną przez cały miesiąc październik.
    Na fakturze jako data wystawienia i data sprzedaży widnieje data 2
    listopada, jednak w opisie usługi pisze, że jest to usługa za miesiąc
    październik. Jestem płatnikiem VAT, nie korzystam ze zwolnień z tego
    podatku, prowadzę księgę przychodów i rozchodów i w ewidencji VAT
    faktury, o których mowa, księguję z datą wystawienia. Czy obejmuje
    mnie punkt 1f Art. 14 PDOF, czy mimo wszystko podpadam pod 1c tylko i jako
    moment powstania przychodu powinienem przyjąć ostatni dzień października?
    Nie wiem, co ustawodawca miał na myśli, pisząc w punkcie 1f "zgodnie z
    odrębnymi przepisami" :-).

    Pozdrowienia,

    --
    Jarek Pióro
    j...@w...wytnijto.pl

  • 3. Data: 2004-10-29 22:43:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Oct 2004, Jarosław Pióro wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Nie wiem, co ustawodawca miał na myśli, pisząc w punkcie 1f "zgodnie z

    Może na przykład wystawione na podstawie delegacji tejże ustawy
    rozporządzenie MF ds. KPiR ? ;)

    +++++
    § 22.1. Podatnik, opłacajšcy na podstawie odrębnych przepisów
    podatek od towarów i usług:

    1)  może w cišgu roku podatkowego ewidencjonować przychody
    w dacie wystawienia faktury, a jeżeli faktura nie została
    wystawiona w terminie okreœlonym w odrębnych przepisach,
    w dniu, w którym faktura powinna być wystawiona,
    z zastrzeżeniem pkt 2,
    [...uwaga, wycięte !...]
    ----

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 4. Data: 2004-10-29 23:16:30
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Jarosław Pióro <j...@w...wytnijto.pl>
    w wiadomości <news:pan.2004.10.29.13.29.59.820126@wp.wytnijto.pl> wstukał:

    > Prowadzę działalność gospodarczą. Wystawiam faktury za usługi,
    > wykonane w poprzednim miesiącu, w pierwszym tygodniu miesiąca - czyli
    > np. 2 listopada za usługę wykonywaną przez cały miesiąc październik.

    I kombinuję jak tu nie płacić podwójnej zaliczki w grudniu....:D

    --
    SF98066 - A file containing the "Memo To User's" and the "Read This
    +++++++++ first" documents is available by ordering this PTF number