  • 1. Data: 2003-07-17 13:40:36
    Temat: Zgloszenie przerwy w ZUS i US
    Od: "Ircys" <i...@p...wytnijto.pl>

    Jakie dokumenty trzeba zlozyc zglaszac
    przerwe w US i ZUS. A moze wystarczy
    zgloszenie tylko w jednym z tych urzedow ?

    Jurek S

  • 2. Data: 2003-07-17 20:55:08
    Temat: Re: Zgloszenie przerwy w ZUS i US
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 17 lipca 2003 o godzinie (15:40:36) napisano:
    I> Jakie dokumenty trzeba zlozyc zglaszac
    I> przerwe w US i ZUS. A moze wystarczy
    I> zgloszenie tylko w jednym z tych urzedow ?

    Zawieszenie dzialalnosci gospodarczej (bo chyba to masz na mysli
    piszac o przerwie) powinienes zglosic co najmniej w US i ZUS. W US
    jest to jeden z formularzy NIP (numer zalezy od tego czy jestes os.
    fizyczna czy prawna), w ktorym zaznaczasz aktualizacje - a jej powod
    to zawieszenie dzialalnosci. W ZUS nie ma zawieszenia dzialalnosci -
    mozesz sie jedynie wyrejestrowac z ubezpieczenia, a ponownym podjeciu
    dzialalnosci - zarejestrowac. Jesli mnie pamiec nie myli sa do tego
    druki ZWUA.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 3. Data: 2003-07-18 13:27:49
    Od: "andygrab" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > mozesz sie jedynie wyrejestrowac z ubezpieczenia, a ponownym podjeciu
    > dzialalnosci - zarejestrowac. Jesli mnie pamiec nie myli sa do tego

    A czy podczas zawieszenia dzialalnosci trzeba skladac deklaracje PIT5 i Vat7
    co miesiac?
    czy dopiero jak odwiesze?

  • 4. Data: 2003-07-18 17:17:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 Jul 2003, andygrab wrote:
    [...]
    >+ A czy podczas zawieszenia dzialalnosci trzeba skladac
    >+ deklaracje PIT5 i Vat7 co miesiac?
    >+ czy dopiero jak odwiesze?

    IM*H*O: podatnikiem, w szczególności - VAT, jest się jako "osoba
    fizyczna" i zawieszenie "jednego ze źródeł dochodu" chyba
    jednak z niczego nie zwalnia (przecież możesz VAT płacić jeszcze
    od najmu, mimo że nic nie robisz :]).
    Natomiast w ustawach są zapisy że US "może zwolnić z obowiązku",
    tak że to mogłaby być właściwa ścieżka...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-07-19 19:52:43
    Temat: Odp: Zgloszenie przerwy w ZUS i US
    Od: "Ircys" <i...@p...wytnijto.pl>

    Użytkownik Krzysztof A. Ziembik pisze...

> [...]
    > mozesz sie jedynie wyrejestrowac z ubezpieczenia, a ponownym podjeciu
    > dzialalnosci - zarejestrowac. Jesli mnie pamiec nie myli sa do tego

    Wlasnie glownie o ZUS chodzi bo nie pamietam jakie
    druki sie sklada. Z tego co pamietam (moge sie mylic)
    sa 2 druki. Od razu zapytam moze ktos jest zorientowany
    jakie druki musze zlozyc przy wznowieniu dzialalnosci
    po przerwie ?

    Jurek S

  • 6. Data: 2003-07-21 22:54:32
    Temat: Re: Odp: Zgloszenie przerwy w ZUS i US
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

> [...]
    I> sa 2 druki. Od razu zapytam moze ktos jest zorientowany
    I> jakie druki musze zlozyc przy wznowieniu dzialalnosci

    Generalnie te same formularze i w takiej samej ilosci, na ktorych
    ubezpieczales sie pierwszy raz. Ale przeciez w ZUS ci powiedza
    dokladnie, bo akurat _z tego_ nie robia tajemnicy. Info masz tez na
    stronach ZUS.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl