  • 1. Data: 2003-07-17 13:32:25
    Temat: dalej o darowiźnie
    Od: izabelka<i...@a...pl>

    Czy ktoś wie jaka była w 1995 r. kwota zwolniona od podatku przy
    darowiźnie dokonanej przez rodzica - dziecku ( w tzw. I grupie
    podatkowej) , teraz jest to cos ponad 9500 zł, wiem , że w 96 r. było
    to 6100 zł od jednego darczyńcy. I czy ustawa przewidywała w 1995 r.
    dodatkową darowiznę na cele mieszkaniowe ? Krótko mówiąc od kiedy
    ta specjalna mieszkaniowa darowizna została wprowadzona?

    No i ostatnie, najważniejsze pytanie: ustawa mówi , że darowizny takie
    ( zwolnione od podatku) moga być dokonane w okresie 5 lat od daty
    piertwszej darowizny , ale czy to oznacza , że mogę liczyć 5 lat od
    dnia, miesiaca i roku, czy liczę cały rok kalendarzowy - podatkowy? tak
    aby się te darowizny nie sumowały ?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2003-07-18 10:01:24
    Temat: Re: dalej o darowiźnie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Jul 2003, izabelka wrote:

> [...]
    >+ piertwszej darowizny , ale czy to oznacza , że mogę liczyć 5 lat od
    >+ dnia, miesiaca i roku, czy liczę cały rok kalendarzowy - podatkowy? tak

    IMHO z braku innych unormowań obowiązują zapisy o terminach z KC,
    czyli czytając "rok" należy rozumieć "cały rok kalendarzowy".
    Dokładniej:
    ++++++
    Art. 112. Termin oznaczony w tygodniach, miesiącach lub latach kończy się
    z upływem dnia, który nazwą lub datą odpowiada początkowemu dniowi
    terminu,[...]
    ------
    Co prawda jest wyłączenie (że liczy się "rok za dni trzysta
    sześćdziesiąt pięć"), ale to dotyczy tylko zastrzeżenia "jeżeli...
    ...ciągłość terminu nie jest wymagana". Tu IMHO jak najbardziej
    jest !
    Rozumiem że u ciebie: ":(" !

    pozdrowienia, Gotfryd