  • 1. Data: 2006-03-09 20:28:36
    Temat: PIT 11 ???
    Od: "D.P." <dpilat(at)WYTNIJ_op.pl>

    Otrzymałem xero PIT-u 11 czy powinienem otrzymać oryginał, pracodawca nie
    chce mi wystawić twierdząć że nie musze mieć orygnału (oryginał rozumiem
    jako PIT 11 z faktycznym podpisem a nie xero podpisu).

    Daniel

  • 2. Data: 2006-03-09 21:14:23
    Temat: Re: PIT 11 ???
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "D.P." <dpilat(at)WYTNIJ_op.pl> napisał w wiadomości
    > Otrzymałem xero PIT-u 11 czy powinienem otrzymać oryginał, pracodawca nie
    > chce mi wystawić twierdząć że nie musze mieć orygnału (oryginał rozumiem
    > jako PIT 11 z faktycznym podpisem a nie xero podpisu).

    Oryginal z podpisem, to na pewno musial dostac US...

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2006-03-10 00:41:20
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    D.P. wrote:
    > Otrzymałem xero PIT-u 11 czy powinienem otrzymać oryginał, pracodawca nie
    > chce mi wystawić twierdząć że nie musze mieć orygnału (oryginał rozumiem
    > jako PIT 11 z faktycznym podpisem a nie xero podpisu).

    Nie ma znaczenia, byle tylko cyferki były czytelne.

  • 4. Data: 2006-03-10 06:06:56
    Od: "Jano" <m...@h...gula>

    > Nie ma znaczenia, byle tylko cyferki były czytelne.

    A jak US będzie chciał od niego ten PIT-11.

    Nie śmiejcie się - odemnie za każdym razem chcą PIT-11.
    Jak się pytam czy mówią to poważnie to tłumaczenie jest zawsze typu "bo
    wie Pan, my najpierw zajmujemy się zwrotami żeby zdążyć z wypłatami a
    dopiero potem będziemy wprowadzać PIT-y".
    No to w drodze łaski zawsze pozwolę im skserować mojego PIT-a. :)

  • 5. Data: 2006-03-10 09:20:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Mar 2006, SDD wrote:

    > Użytkownik "D.P." <dpilat(at)WYTNIJ_op.pl> napisał
    >
    > Oryginal z podpisem, to na pewno musial dostac US...

    Sprzeciw.
    Proszę o podanie podstawy prawnej różnicującej sytuację US i podatnika
    (pracownika) w zakresie otrzymania "imiennej informacji wg właściwego
    wzoru" - art.39 ustawy.
    Argumentu że US ma dostać deklarację z podpisem "bo tak" (a nie że
    przepis w postaci wzoru deklaracji tak stanowi) nie przyjmuję, tego
    że że w administracji obowiązują "zwyczaje" też nie (prawo cywilne
    przewiduje powołanie na "zwyczaje").
    Mało, podatnik jest w ustawie wymieniony PRZED urzędem skarbowym
    jako uprawniony do otrzymania deklaracji, przyjmując twój tok rozumowania
    to oryginał miał na pewno dostać podatnik a być może ksero do US... ;)

    Osobne pytanie idzie do postu witka :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2006-03-10 09:25:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Mar 2006, witek wrote:

    > Nie ma znaczenia, byle tylko cyferki były czytelne.

    A co będzie, jak się okaże że na kserze są wyliczone nieprawidłowe
    kwoty, ba, jak się okaże że różni się od sztuki otrzymanej przez US ?
    O podstawy prawne pytam w poście obok, jak rozumiem USowi to też będzie
    bez znaczenia że ksero ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)