  • 1. Data: 2006-03-09 20:06:57
    Temat: PYTANIE O ZANIECHANIE POBORU PODATKU PDOF
    Od: "SIGI" <k...@o...pl>

    Witam Wszystkich!
    Szanowni Grupowicze, czy spotkaliscie sie moze z rozporzadzeniem Min. Fin.
    w sprawie zaniechania poboru podatku dochodowego od osob fizycznych
    od niektorych dochodow (przychodow)?
    Chodzi mi o zwolnienie dla bezrobotnego rozpoczynajacego dzialalnosc
    gospodarcza i przyznane
    mu na ten cel pieniadze z Urzedu Pracy oraz refundacje kosztow wyposazenia i
    doposazenia stanowiska pracy.
    Inaczej mowiac: refundacje z PUP na rozpoczecie D.G. lub stworzenie miejsca
    pracy.

    Jedyne co znalazlem, to rozporzadzenie z 25.04.2005 roku opublikowane w
    Dz.U. 2005.70.630, lecz dotyczy ono jedenie zaniechania za okres od
    01.01.2004 do 31.12.2005 roku.
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2005/0630.htm

    Czy spotkaliscie sie juz Panstwo z nowym rozporzadzenie na 2006 rok?
    Jesli tak, to prosilbym bardzo o link, gdzie moglbym to znalezc.

    Z gory dziekuje za pomoc!

    Pozdrawiam
    SIGI

  • 2. Data: 2006-03-09 20:10:56
    Temat: Re: PYTANIE O ZANIECHANIE POBORU PODATKU PDOF
    Od: metti <m...@b...pl>

    Szanowny/a SIGI wklepał/a:

> [...]
    > doposazenia stanowiska pracy.
    > Inaczej mowiac: refundacje z PUP na rozpoczecie D.G. lub stworzenie miejsca

    Jesteś pewien że ta dotacja z PUP jest opodatkowana?

    --

    pozdrowienia, Metti
    "As we kill them all so God will know his own"

  • 3. Data: 2006-03-09 20:43:28
    Od: "SIGI" <k...@o...pl>

    > Jesteś pewien że ta dotacja z PUP jest opodatkowana?

    ...Wlasnie chce znalezc, aby nie byla opodatkowana ....!!! ;-) ;-) ;-)

    Pozdrawiam
    SIGI

  • 4. Data: 2006-03-10 09:09:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Mar 2006, SIGI wrote:

    > Szanowni Grupowicze, czy spotkaliscie sie moze z rozporzadzeniem Min. Fin.
    > w sprawie zaniechania poboru podatku dochodowego od osob fizycznych
    > od niektorych dochodow (przychodow)?

    Sądząc z tekstu na oficjalnej stronie ISIP (sejmowej wyszukiwarki
    prawa) sprawa wisi z powodu pytania czy taka pomoc jest dopuszczalna.
    Chodzi o pomoc w postaci zwolnienia z podatku, nie z powodu refundacji.
    Jak to niedawno któraś osoba publiczna ujęła: "Unia nie lubi pomocy
    w postaci zwolnienia z podatku, akceptowane są bezpośrednie wpłaty".

    Mnie intryguje co innego: dlaczego taka pomoc nie jest traktowana
    jak darowizna, zwolniona na podstawie zapisu z ustawy o podatku od
    spadków i darowizn. No ale mi to tylko teoretycznie wadzi, wiem
    że masz problem praktyczny :)

> [...]
    > http://www.abc.com.pl/serwis/du/2005/0630.htm
    >
    > Czy spotkaliscie sie juz Panstwo z nowym rozporzadzenie na 2006 rok?

    Mi wyszukiwarka tylko znajduje rozporządzenie... uchylające wyraźnie
    to które podajesz.
    Łapiesz:
    http://isip.sejm.gov.pl/prawo/index.html
    ...aplikujesz "wyszukiwanie" podając tytuł skopiowany z przepisu.
    Wylatuje lista przepisów, to co piszesz jest:
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=
    WDU20050700630
    ale na końcu jest to:
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=