  • 11. Data: 2006-01-07 09:57:50
    Temat: Re: PIT-11 pracodawca nie chce wydac
    Od: "Izzza" <w...@u...konto.pl>

    > oj... mało jeszcze wiesz...
    >
    > teoria a praktyka... a kiedy można ukarać pracodawcę/księgowego
    > za brak PIT-11 w roku kiedy został rozwiązany stosunek pracy ?
    > (do dnia 15 miesiąca następującego po m-cu, w którym pobrana została
    > ostatnia zaliczka)
    > jak będziesz wiedział to będziesz inaczej formuował posty...
    > pozdr. Darek SP2BZW

    Witam,
    Teraz to chyba w ogole sie nie rozlicze.
    Kolezance udalo sie wreszcie dodzwonic do osoby prowadzacej papierkologie w
    bylej firmie (w ciagu 4 miesiecy 4x zmienialy sie osoby/firmy rachunkowe) i
    dowiedziala sie ze nie bedziemy mialy wystawionego pit11 bo potrzebne
    dokumenty zaginely (w momencie jak odchodzilam z firmy prokuratura
    prowadzila sprawe przeciwko pracodawcy - dzialanie na szkode spolki)

    Czy to mozliwe zeby nie wystawili PIT11. Co mozna zrobic?
    Oczywicie RMUA za ostatnie pol roku tez nie dostawalysmy.

  • 12. Data: 2006-01-07 15:15:35
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Izzza wrote:

> [...]
    > dokumenty zaginely (w momencie jak odchodzilam z firmy prokuratura
    > prowadzila sprawe przeciwko pracodawcy - dzialanie na szkode spolki)

    Wysłać pismo do firmy, że zgodnie z ustawą (paragrafy masz na pit-11)
    mieli czas na wysłanie pit do 20-tego nastepnego miesiaca po ustaniu
    zatrudniea.
    Czekac spokojnie do konca lutego. Nigdzie ci sie nie spieszy.
    Na początku marca wysłać pismo, że nie dostałać pit-11, poczekać z
    tydzień i wysłać pismo do US, że firma nie wysłała ci pit-11 i nie
    zamierza tego zrobić.

    > Czy to mozliwe zeby nie wystawili PIT11. Co mozna zrobic?
    > Oczywicie RMUA za ostatnie pol roku tez nie dostawalysmy.

    Miałaś stałą kwotę brutto miesięcznie i płacili jak trzeba?
    To na tej podstawie jesteś w stanie sama odtworzyć co powinno być na
    pit-11 i tych wartości użyj do rozliczenia i wyjaśnieniem dlaczego
    robiłaś tak a nie inaczej. Pisałem już wcześniej.