  • 1. Data: 2006-03-06 09:12:11
    Temat: PIT 2
    Od: Rafał Ściężor <r...@s...krakow.pl>

    Witam,

    Jako że z prawa skarbowego jestem raczej lama, proszę Was o opinie.
    Pobieram rentę rodzinna i pracuje na 1/2 etatu. Gdy załatwiałem formalności przy
    przyjęciu do pracy, pracodawca podsunął mi deklaracje pit2 a ja nie przepytawszy
    jej podpisałem ją i tym oświadczyłem że nie pobieram renty. Teraz gdy rozliczam
    się z US i wypełniam pit37 wychodzi mi że mam oddać państwu 530 PLNów.
    Powiedzcie mi co moge w tej sytuacji zrobić. Czy da się jakoś tego pita2
    odkręcić poprzez złożenia korekty.

  • 2. Data: 2006-03-06 09:54:32
    Temat: Re: PIT 2
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    Użytkownik "Rafał Ściężor" <r...@s...krakow.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > że mam oddać państwu 530 PLNów. Powiedzcie mi co moge w tej sytuacji
    > zrobić. Czy da się jakoś tego pita2 odkręcić poprzez złożenia korekty.

    Nie da:(pit 2-ostatnio była dyskusja na ten temat to oświadczenie
    pracownika o odliczaniu 1/12 kwoty wolnej,tak więc skoro masz dwa żródła
    dochodu,to 530,08 zostało odliczone podwojnie(renta i wynagrodzenie) i
    niestety w zeznaniu rocznym dopłacisz.

    pozdrawiam ania

    p.s a wtym roku jeśli pracujesz złożyłeś pit 2 (chyba "A")

  • 3. Data: 2006-03-06 10:01:58
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Rafał Ściężor" <r...@s...krakow.pl> napisał w wiadomości

    > się z US i wypełniam pit37 wychodzi mi że mam oddać państwu 530 PLNów.

    Korekta jest wlasnie oddanie tych 530 zl.
    Gdybys nie podpisywal PIT-a 2, to wowczas co miesiac otrzymywalbys mniejsza
    wyplate o mniej wiecej 44,20 zl i tez suma sumarum zaplacilbys te 530 zl.
    Nie masz zadnych mozliwosci uniknac tej oplaty - a zauwaz, ze miales
    korzystniejsza sytuacje - bo te 44,20 dostawales i np. mogles je odkladac w
    banku.
    W tym roku - zeby uniknac takich problemow za rok, odwolaj po prostu PIT-a 2
    u pracodawcy. Twoja wyplata zmniejszy sie o 44,20 ale unikniejsz problemow
    pod koniec roku. US tez sie moze zbulwersowac, ze nieslusznei korzystasz z 2
    kwot wolnych

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2006-03-06 12:51:45
    Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl>

    Musisz oddać te 530 zł., możesz napisać pismo do swojego USu o rozłożenie podatku na
    raty.
    --
    Pozdrawiam Piotr Grela (interpio)
    www.handbike.za.pl

  • 5. Data: 2006-03-07 00:16:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Mar 2006, SDD wrote:

    > Użytkownik "Rafał Ściężor" <r...@s...krakow.pl> napisał

    > Korekta jest wlasnie oddanie tych 530 zl.

    Ale pozostaje sprawa ew. ukarania za złożenie nieprawdziwej informacji
    w PIT-2, co spowodowało zaniżenie zaliczki.
    Przyznam że nie wiem jak podejść do jeża żeby nie ukłuł - czynny żal
    może nie zadziałać o tyle, iż US miał wcześniej dowody niezapłacenia
    podatku (bo dostał dwie deklaracje, od pracodawcy i płatnika renty).
    Więc nie od podatnika zdobył dowody zaniżenia zaliczki...

    > Gdybys nie podpisywal PIT-a 2, to wowczas co miesiac otrzymywalbys mniejsza
    > wyplate o mniej wiecej 44,20 zl i tez suma sumarum zaplacilbys te 530 zl.
    > Nie masz zadnych mozliwosci uniknac tej oplaty

    Umhm, ja się spodziewam że pytanie zmierza do tego jak uniknąć dodatkowej
    kary. Pyta "czy można tego PITa 2 odkręcić"...

    > a zauwaz, ze miales korzystniejsza sytuacje - bo te 44,20 dostawales
    > i np. mogles je odkladac w banku.

    Najniższego mandatu odsetkami się nie spłaci!

    > pod koniec roku. US tez sie moze zbulwersowac, ze nieslusznei korzystasz z 2
    > kwot wolnych

    O to to :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd