  • 1. Data: 2002-01-29 08:07:44
    Temat: PIT 28 i dylematy
    Od: "lupino" <l...@w...pl>

    Mam taki problem
    Rozliczam sie w formie ryczłtu do 31 stycznia, chciałbym rozliczyć w moim
    PIT-28 od podatku wydatki remontowe
    za mieszkanie mojej żony (żona ma za mały dochód --kilka umów o dzieło).

    I moje pytanie:
    -Czy moge wpisać do PITu D (oddanym z PIT 28)wydatki na remont jeśli
    tytuł prawny do lokalu ma żona,
    faktury były brane na żone,
    ja w mieszkaniu tym nie jestem zameldowany.?
    a co z fuduszem remontowym , też mogę odliczać?

    Pytanie nr 2:
    Czy żony wydatki na BUDOWE mieszkamia mogłbym rozliczyc w PITci D (oddawanym
    wraz z PITem 28-tu mam duzo podatku do wykorzystania),
    pozostałych z zakończonej budowy w 2000 nie rozlicznej do końca w PIT za rok
    2001 z braku podatku do rozliczenia.?
    Czy tylko ona ma prawo do odliczeń z tytułu wyatków budowlanych, i możemy co
    najwyzej to zrobic we wspólnym PIT 37?

    Małżeństwem jesteśmy od kilku lat, ale nie było potrzeby rozliczania się
    razem do tej pory.

    Będziemy także rozliczać sie sie wspólnie do 30 kwietnia, ale tam także
    nasze dochody z umów(o dzieło i zlecenie)
    nie pozwola na odliczenie wszystkich wydatków (uwzględniajać kwote wolna od
    podatku i wydatki zdrowotne)

    Pytanie nr 3:
    Zamierzam także odliczyć wydatki zdrowotne moich dzieci (PIT 28 z PIT O),
    zameldowanych tam gdzie żona.
    To mogę zrobić?

    --
    lupino