  • 1. Data: 2002-01-29 07:05:24
    Temat: Re: Dochód ze stypendium
    Od: "Magdip" <m...@o...pl>

    Budzik napisał(a) w wiadomości: <2...@b...poznan.pl>...
    >Witam
    >Mam kilka pytań odnośnie w/w.
    >Czy taki dochód należy ująć w pit37 (ok. 1000zł)
    >Czy jest od tego odprowadzony jakiś podatek?
    >Czy uczelnia wyda mi jakieś roczne rozliczenie stypendium?
    >Pytam ponieważ oprócz pracy na umowę zlecenie dostałem troszkę pieniedzy z
    >uczelni i nie wiem do końca jak bede miał to rozliczyć w US.
    >Dzięki za wszelką pomoc.
    >
    >--
    >Pozdrawia... Budzik

    "Normalne" stypendia (np. naukowe, doktoranckie) są zwolnione od
    opodatkowania - w związku z tym nie dostaniesz zbiorczego rozliczenia i nie
    ujmiesz tego w rozliczeniu. Jeśli chodzi o umowy zlecenie, to zleceniodawca
    powinien był odprowadzić zaliczkę na podatek dochodowy, teraz powinien
    wystawić Tobie PIT-8B, a Ty na jego podstawie dokonasz rozliczenia. Opłaca
    Ci się rozliczyć, ponieważ najprawdopodobniej całą zaliczkę na PDOF
    dostaniesz z powrotem.

    Magdip

  • 2. Data: 2002-01-29 22:42:11
    Temat: Dochód ze stypendium
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Witam

    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

  • 3. Data: 2002-01-30 21:02:48
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a m...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > "Normalne" stypendia (np. naukowe, doktoranckie) są zwolnione od
    > opodatkowania [...]

    Oczywiście o konieczności rozliczenia i Picie 8B wiem, ale niestety całej
    zaliczki nie dostanę, napewno jednak większą część :)))
    Dzięki za rozwianie wątpliwości.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Dyplomata to człowiek, który pamięta o urodzinach kobiety,
    ale zapomina o jej wieku." Anthony Eden