  • 1. Data: 2003-04-21 21:48:27
    Temat: [PIT-36, PIT-D] Ulga remontowa od dnia: zasiedlenia? zameldowania? aktu notarialnego?
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    Witam,

    Chcialbym odliczyc od podatku 19% wydatkow na zakup glazury
    (PIT-D, pole. 90, 95; -----> PIT-36, pole. 191).

    Chodzi o urzadzanie nowego mieszkania, kupionego od poczatku do konca w 2002
    r,
    a wiec nie bylo juz zadnej ulgi budowlanej, a tylko tzw. ulga remontowa.

    Pierwsza rate za to mieszkanie zaplacilem developerowi w maju 2002 r.
    Klucze odebralem - 19 wrzesnia (w dniu wplaty raty ostatniej).
    Zameldowalem sie w listopadzie, takze w listopadzie byl akt notarialny.

    Data na fakturze za glazure to 10 sierpnia 2002 r.
    Czy moge wiec to odliczyc ???

    Bo slyszalem, ze do ulgi remontowej mozna wliczac tylko wydatki
    poniesione po "dniu zasiedlenia".
    Inna wersja - po dniu podpisania aktu notarialnego.
    Inna - po dacie spisania umowy wstepnej,
    lub ogolnie - po dacie wystawienia dowodu o nabyciu w drodze kupna.
    Jeszcze inna - po dniu zameldowania.

    W instrukcji do PIT-D piszą:
    "bla bla bla.... wydatki na remont lokalu mieszkalnego zajmowanego
    na podstawie tytulu prawnego....bla bla bla".

    Tytul prawny (notarialny) to ja mam od listopada,
    ale w momencie kupowania glazury go nie mialem.
    Mialem wtedy umowe wstepna i zaplacona polowe rat.

    Chodzi o ladne kilkaset zł, wiec mam o co powalczyc.
    I bardzo chcialbym zlozyc to juz dzis, wiec pieknie prosze o pomoc.

    Dzieki,

    latet

  • 2. Data: 2003-04-22 06:26:20
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    Rozmawialem w tej sprawie przez tel. ze swoim urzedem skarbowym
    (tzn. probowalem, bo pani po drugiej stronie linii byla bardzo niezyczliwa,
    opryskliwa i malo kontaktowa).
    Powiedziala, ze podatnik sam decyduje co moze odliczyc,
    a urzad ew. potem kontroluje i ze ona nie ma czasu mi udzielac
    takich porad przez telefon. I opieprzyla mnie, ze "budze sie z takimi
    problemami dopiero w kwietniu" [w sumie troche slusznie].

    Ale z tego co udalo mi sie z niej wydusic, to ze RACZEJ akt
    notarialny nie byl niezbedny w garsci w czasie kupowania tej glazury,
    mowila cos za to o "umowie przyrzeczenia" oraz protokole odbioru.

    Sprawdzilem wie co mam:
    No i jest tak:

    1.
    Umowa ZOBOWIAZUJACA z 22.05.2002.

    cytat:
    "....sprzedający zobowiązuje się do wybudowania (.....) i sprzedazy
    nabywcy lokalu opisanego w ust. 2.........."

    2.
    PROTOKÓŁ ODBIORU TECHNICZNEGO LOKALU
    z dnia 17.09.
    (w ktorym jest mowa o przekazaniu kluczy).

    Nie wiem teraz czy moge wiec liczyc wydatki poczynione po 22.05
    czy dopiero te po 17.09. A dzwonic sie tam drugi raz boje :-[

    help....!

    latet

  • 3. Data: 2003-04-22 07:05:44
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > "bla bla bla.... wydatki na remont lokalu mieszkalnego zajmowanego
    > na podstawie tytulu prawnego....bla bla bla".

    A do ustawy zajrzałeś?
    Nie przypominam sobie, żeby były tam
    jakieś wersje (po dniu, po dacie itp)
    Jest chyba tylko rok poniesienia wydatku.

    Uważasz, że wydatku na remont nie
    można ponieść przed zameldowaniem?
    (jeśli już chcesz się bawić w daty)
    Oczywiście w danym roku.

  • 4. Data: 2003-04-22 07:35:21
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    Udalo mi sie dotrzec w moim US do p. kierownik,
    ktora ostatecznie rozwiala moje watpliwosci:

    "W naszym urzedzie uznajemy wydatki poniesione
    po dacie na protokole odbioru lokalu".

    Tak wiec moja glazura okazala sie przedwczesnym wydatkiem :-(

    Pozdrawiam,

    latet