  • 1. Data: 2003-04-21 21:27:45
    Temat: Etat + dzialalnosc
    Od: "Adi" <a...@w...pl>

    Witajcie. Mam zamiar otworzyc niedlugo dzialalnosc gospodarcza. W zwiazku z
    tym postanowieniem mam kilka pytan.

    1. Czy pracujac jednoczesnie na etacie w innej firmie musze
    placic za siebie skladki na ZUS z dzialalnosci? Jezeli tak to czy pelne, czy
    tez moze w jakims stopniu ograniczone?

    2. Jaka forme rozliczania z US najlepiej wybrac? Bede prowadzil dzialalnosc
    uslugowa w szerokim zakresie i chcialbym miec mozliwosc odliczenia kosztow
    materialow, narzedzi i innych srodkow.

    Pozdrawiam serdecznie

  • 2. Data: 2003-04-22 00:17:12
    Temat: Re: Etat + dzialalnosc
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Adi -----###
    > 1. Czy pracujac jednoczesnie na etacie w innej firmie musze
    > placic za siebie skladki na ZUS z dzialalnosci? Jezeli tak to czy pelne, czy
    > tez moze w jakims stopniu ograniczone?

    podaj więcej informacji (wymiar czasu pracy, zarobki) lub idź do wróżki
    - ewentualnie poszukaj w archiwum

    > 2. Jaka forme rozliczania z US najlepiej wybrac? Bede prowadzil dzialalnosc
    > uslugowa w szerokim zakresie i chcialbym miec mozliwosc odliczenia kosztow
    > materialow, narzedzi i innych srodkow.

    skoro chcesz odliczać koszty to pewnie KPiR - więcej informacji powinna
    posiadać wróżka, a tutaj o takie usługi ciężko... ;-)

    PS: archiwum posiada sporo pytań w stylu jaką formę rozliczeń wybrać...

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 3. Data: 2003-04-22 06:55:07
    Temat: Odp: Etat + dzialalnosc
    Od: "Lukaso" <l...@w...pl_wytnij_koniec>

    Użytkownik Adi <a...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b81nov$8e7$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
    >
    > 1. Czy pracujac jednoczesnie na etacie w innej firmie musze
    > placic za siebie skladki na ZUS z dzialalnosci? Jezeli tak to czy pelne,

    Jesli pelny etat to ze skladek trzeba oplacac ubezp. zdrowotne do 10-tego
    kazdego miesiaca. Na najblizszy miesiac w kwocie 142 zl z groszami... a
    jeszcze miesiac temu bylo o 40 zl mniej..
    --
    Szauek
    M-10

  • 4. Data: 2003-04-22 07:33:57
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Adi na pl.soc.prawo.podatki se coś napisał(a), a ja teraz odpowiadam:

> [...]
    > placic za siebie skladki na ZUS z dzialalnosci? Jezeli tak to czy pelne,
    > czy tez moze w jakims stopniu ograniczone?

    Jeżeli z pracy na umowę o pracę osiągasz przychody w wysokości najniższej
    krajowej (wymiar czasu pracy nie jest istotny), to płacisz tylko haracz na
    konowałów (tzw. zdrowotne) w wysokości około 150zł miesięcznie na dzień
    dzisiejszy. Jeżeli natomiast choć o złotówkę zejdziesz poniżej najniższej
    krajowej (obecnie 800zł brutto) to płacisz całosć -- około 650zł.

    > 2. Jaka forme rozliczania z US najlepiej wybrac? Bede prowadzil
    > dzialalnosc uslugowa w szerokim zakresie i chcialbym miec mozliwosc
    > odliczenia kosztow materialow, narzedzi i innych srodkow.

    PKPiR. Natomiast to, czy zostać VATowcem, to już inna sprawa i trzeba
    przeanalizować dla kogo to będziesz robił, jakie materiały, jakie usługi i
    czy w ogóle podpada to pod zwolnienie z VATu.

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/

  • 5. Data: 2003-04-22 11:50:15
    Temat: Re: Odp: Etat + dzialalnosc
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Lukaso napisał:

    > Jesli pelny etat to ze skladek trzeba oplacac ubezp. zdrowotne do 10-tego

    A jak niepełny to płacisz więcej? Taką mamy zalezność tak?

    A gdzie to wyczytałes, bom bardzo ciekawa...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2003-04-23 13:18:21
    Temat: Odp: Odp: Etat + dzialalnosc
    Od: "Lukaso" <l...@w...pl_wytnij_koniec>

    Użytkownik Maddy <m...@e...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b83aa9$67e$...@n...news.tpi.pl...

    > A jak niepełny to płacisz więcej? Taką mamy zalezność tak?
    >
    > A gdzie to wyczytałes, bom bardzo ciekawa...

    Aaaa nie wiem? Napisalem to co wiem na pewno.
    dalszy ciag postu (czy posta) powienien brzmiec:
    .. ajak niepelny to ja nie wiem:)
    Pozdrw

    --
    Szauek
    M-10

  • 7. Data: 2003-04-23 14:48:32
    Temat: Re: Odp: Odp: Etat + dzialalnosc
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Lukaso napisał:
    > Użytkownik Maddy <m...@e...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:b83aa9$67e$...@n...news.tpi.pl...

    > 10-tego

    > Aaaa nie wiem? Napisalem to co wiem na pewno.
    No to ... jak by Ci tu powiedzieć... to tez nieprawda - nie istnieje
    taka zalezność, więc może poczytaj trochę archwiów grupy zanim zacznie
    Ci się wydawać co wiesz na pewno, co?
    Akurat ten temat był poruszany wielokrotnie, został ograny do kości a
    Tobie nie chciało się sprawdzić zanim napleciesz cos trzy po trzy...

    Nie powiem Ci jak jest naprawdę bo wiedza która się zdobywa w pocie
    czoła jest cenniejsz ...

    > dalszy ciag postu (czy posta) powienien brzmiec:
    > ... ajak niepelny to ja nie wiem:)
    A co wiesz?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2003-04-23 15:29:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Apr 2003, Lukaso wrote:

> [...]
    >+ Aaaa nie wiem? Napisalem to co wiem na pewno.
    >+ dalszy ciag postu (czy posta) powienien brzmiec:

    Nie ma tak dobrze.
    Ani pełny etat nie "chroni" na 100% przed ZUSem (zauważ, że np. w trakcie
    "zwykłego" chorobowego otrzymuje się 75% wypłaty !!) ani ułamek
    etatu nie musi powodować "wpadania" - wystarczy że etat jest na 4200 zł
    i już 1/4 etatu załatwia sprawę... z uwzględnienem chorobowego, ale
    nie urlopów bezpłatnych, jeśli ktoś ma takie 'fanaberie' :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2003-04-23 21:24:38
    Od: "Ryszard G" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    jan.zabrze.pl...

> [...]
    > i już 1/4 etatu załatwia sprawę... z uwzględnienem chorobowego, ale
    > nie urlopów bezpłatnych, jeśli ktoś ma takie 'fanaberie' :)

    Sadzę, Gotfrydzie, że tu nie masz racji ( chyba, że nie do końca zrozumiałem
    twoje stanowisko :(
    IMHO wystarczy 800 zł zapisane w umowie o pracę.
    To, że z powodu choroby ( wynagrodzenie chorobowe, zasiłek chorobowy )
    podstawa w miesiącu jest niższa niż minimalna, nie wpływa na opłacanie składek
    z równoległej DG.
    Ale obniżenie podstawy, poniżej minimalnej, z innych powodów ( np. urlop
    bezpłatny, wychowawczy ) już spowoduje konieczność opłacenia składek z DG.

    pozdrawiam
    Ryszard

  • 10. Data: 2003-04-23 22:24:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Apr 2003, Ryszard G wrote:

> [...]
    >+ > "zwykłego" chorobowego otrzymuje się 75% wypłaty !!) [...]
    >+ Sadzę, Gotfrydzie, że tu nie masz racji

    Możliwe :)
    Spróbujmy uściślić:
    [...]
> [...]
    >+ podstawa w miesiącu jest niższa niż minimalna, nie wpływa na opłacanie składek

    Odkładam do "sprawdzić", bo wydawało mi się że jednak podstawa
    musi być większa od minimalnej, ale głowy mi szkoda :) to w zastaw
    nie dam.

    >+ pozdrawiam

    wzajem ! - Gotfryd