  • 1. Data: 2003-04-21 20:12:52
    Temat: Ryczalt i uslugi informatyczne
    Od: "e46" <e...@o...pl>

    Witam

    Mam pytanko bo sam nie moge jakosc dojsc do jednoznaczej odpowiedzi.
    Czy po ostatnich zmianach uslugi informatyczne mozna prowadzic na
    zasadzie zryczaltowanego opodatkowania? A jesli tak to jaka kwota
    obowiazuje? Jesli nie to gdzie to jest jasno napisane, bo znalezc
    za nic takiego zapisu nie moge... Wychodzi, mi ze 8,5% powinieniem placic.

    Rafal

  • 2. Data: 2003-04-21 20:56:00
    Temat: Re: Ryczalt i uslugi informatyczne
    Od: "e46" <e...@o...pl>

    > [...]
    >
    > Ściśle rzecz biorąc to byłem przekonany że jak czegoś "nie można
    > znaleźć" to znaczy, że nie można prowadzić na ryczałcie :(

    No sa wymienione dzialalnosci, ktorych nie mozna prowadzic
    na ryczalcie i nie ma tam uslug informatycznych. Kiedy byly w zalaczniku
    teraz nie ma.

    > Jest jeszcze 17%:
    > http://www.rp.pl/prawo/doc/PODATKI2003/uor2003/uor4.
    html#zal2

    Jest i 17%, ale tam tez nie ma uslug informatycznych.

    Tylko czy jesli nie ma ich na 17% i nie ma ich na liscie zakazanych to
    znaczy, ze mozna
    te 8,5%? To byloby piekne, boje sie, ze zbyt piekne aby moglo byc prawdziwe.

    Rafal

  • 3. Data: 2003-04-21 20:58:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Apr 2003, e46 wrote:
    [...]
> [...]

    znaleźć" to znaczy, że nie można prowadzić na ryczałcie :(

    >+ Wychodzi, mi ze 8,5% powinieniem placic.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-04-22 10:22:52
    Od: "Aneta" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "e46" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > znaczy, ze mozna
    > te 8,5%? To byloby piekne, boje sie, ze zbyt piekne aby moglo byc

    Zgodnie z załącznikiem opodatkowaniu stawką 17% podlegają usługi z sekcji K
    (z wyłączeniem poz.72.5 - Konserwacja i naprawa maszyn biurowych,
    księgujacych i liczących) Usługi informatyczne mieszczą się w sekcji K pod
    poz.:
    72.1 - Doradztwo w zakresie sprzętu komputerowego
    72.2 - Działalność w zakresie oprogramowania
    72.3 Przetwarzanie danych
    72.4 Działalność związana z bazami danych
    72.6 Pozostała działalność związana z informatyka
    Jeśli więc nie jest to konserwacja i naprawa maszyn biurowych, księgujących
    i liczących (8,5%) to reszta usług informatycznych opodatkowana jest 17 %
    ryczałtem
    Pozdrawiam Aneta