eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPIT-36 "zaliczki należne" a "zaliczki faktycznie zapłacone" › PIT-36 "zaliczki należne" a "zaliczki faktycznie zapłacone"
  • Data: 2008-04-20 22:28:02
    Temat: PIT-36 "zaliczki należne" a "zaliczki faktycznie zapłacone"
    Od: Krzysztof Kozłowski <k...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    W trakcie wypełniania rocznego zeznania PIT-36 natrafiłem na kolejny
    kwiatek. Korzystam z programu PITY-2007 autorstwa firmy IPS.

    Sprawa dotyczy pola 74 (należne zaliczki za dochody z praw autorskich).
    Były to umowy o dzieło z zagraniczną firmą. Wpisałem tam zsumowane kwoty
    zapłaconych zaliczek z tytułu PIT-53 (wrzesień, październik 2007).
    Problem mam z przychodem od tej firmy z grudnia 2007 - otrzymałem
    przychód, ale nie zapłaciłem zaliczki, zgodnie z updof.

    Pytanie: Czy tę niezapłaconą zaliczkę mam uznać za "należną" i gdzieś
    wpisać do PIT-36 czy pominąć i całość się wyliczy samodzielnie w
    programie? Pytam bo po kliknięciu w pole 184 program pyta się mnie "czy
    kwota zaliczek faktycznie zapłaconych i pobranych przez płatników jest
    równa kwocie zaliczek NALEŻNYCH"? A ja nie wiem co odpowiedzieć - na
    chłopski rozum nie jest równa (bo należy się więcej).

    KK