  • 1. Data: 2003-01-11 20:53:13
    Temat: PIT-37 (2002) - limit odliczenia na zakup przyrządów i pomocy naukowych
    Od: "Krzysiek" <k...@w...pl>

    Witam!
    Oboje z żoną pracujemy na umowę o pracę, do wykonywania której niezbędne
    jest posiadanie komputera ;-). W związku z tym każdy zakupiony gadżet do
    peceta staramy się odpisać od podatku wpisując w PIT-O jako wydatek "na
    zakup przyrządów i pomocy naukowych, programów komputerowych oraz wydawnictw
    fachowych, bezpośrednio związanych z wykonywanym zawodem (...)". W zeszłym
    roku zrobiłem sporo zakupów na ten cel i przekroczyłem limit w tego rodzaju
    odliczeniach wynoszący 433,20 zł na osobę (za rok 2002). Niestety wszystkie
    faktury zakupu wystawione są na mnie i ani jeden na moją żonę. Czy jest
    możliwość odliczenia 2x433,20 zł (na mnie i na żonę) mimo że jej dane nie
    figurują na żadnym z rachunków? Oczywiście rozliczamy się wspólnie.
    Będę wdzięczny za podpowiedzi.
    Krzysiek.