  • 1. Data: 2003-01-11 20:11:12
    Temat: kwota wolna od podatku a zwrot?
    Od: "MAGISTER" <w...@w...pl>

    Witam, mam takie mysle proste pytanie, jezeli ktos zarobil na umowe zlecenie
    w 2002 r. 1200 zł z ktorych zabrali mu podatek- 19 % juz na wstepie, jest
    studentem i nic wiecej nie zarabial, czy moze / musi zlozyc zeznanie i jest
    mozliwy zwrot pobranego podatku- kwota wolna od podatku byla duzo wysza w
    2002?
    Jak to sie robi technicznie?
    dziekuje
    pozdrawiam marcin

  • 2. Data: 2003-01-11 20:42:41
    Temat: Re: kwota wolna od podatku a zwrot?
    Od: "oltom" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MAGISTER" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    jest
    > mozliwy zwrot pobranego podatku- kwota wolna od podatku byla duzo wysza w

    Jeżeli złożysz zeznanie roczne, to dostaniesz zwrot pobranego podatku.
    Technicznie robi się to poprzez wypełnienie odpowiedniego druku, który
    możesz dostać w urzędzie skarbowym :-)

    Tomek

  • 3. Data: 2003-01-11 21:18:18
    Od: "GeePee" <g...@w...pl>

    Mam podobne pytanie. Jestem studentem, pracowałem na umowe zlecenie
    zarobiłem brutto 3700 netto 3110 od tego sciągneli podatek 592. Czy dostanę
    zwrot ? Jeśłi tak to ile? Nie wiem czy nie przekroczyłem jakiegos limitu
    kwoty wolnej od podatku ?? Słabo sie w tym orientuję.
    GeePee

  • 4. Data: 2003-01-12 00:25:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 11 Jan 2003, MAGISTER wrote:

    >+ Witam, mam takie mysle proste pytanie, jezeli ktos zarobil na umowe zlecenie
    >+ w 2002 r. 1200 zł z ktorych zabrali mu podatek- 19 % juz na wstepie,

    wKF: 20%. Jesteś do przodu o kwotę wolną i 1% :)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-01-12 15:10:52
    Od: "MAGISTER" <w...@w...pl>

    > wKF: 20%. Jesteś do przodu o kwotę wolną i 1% :)

    a co to jest KF?

  • 6. Data: 2003-01-12 15:13:47
    Od: "MAGISTER" <w...@w...pl>

    > Jeżeli złożysz zeznanie roczne, to dostaniesz zwrot pobranego podatku.
    > Technicznie robi się to poprzez wypełnienie odpowiedniego druku, który
    > możesz dostać w urzędzie skarbowym :-)

    ok, dziekuje, a w jakim urzedzie skarbowym trzeba zlozyc takie zeznanie?
    na stale mieszkam powiedzmy w siedlcach a studiuje powiedzmy w rzeszowie, i
    tu mam czasowy adres zamieszkania, czy mozna to juz zrobic?
    co trzeba zalaczyc do takikiego zeznania PIT?
    pozdrawiam marcin

  • 7. Data: 2003-01-13 12:10:47
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "MAGISTER" [...]
> [...]
    > tu mam czasowy adres zamieszkania, czy mozna to juz zrobic?
    > co trzeba zalaczyc do takikiego zeznania PIT?

    Najlepiej we WLASCIWYM.
    W przypadku PIt-ow wlasciwym ze wsgledu na miejsce zamieszkania w dniu 31
    grudnia

    Mozna w innym, ale nalezy wskazac wlasciwy.

    Boguslaw

  • 8. Data: 2003-01-13 16:45:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 12 Jan 2003, MAGISTER wrote:

    >+ > wKF: 20%. Jesteś do przodu o kwotę wolną i 1% :)
    >+
    >+ a co to jest KF?

    KwestiaFormalna :)

    - Gotfryd

  • 9. Data: 2003-01-13 20:01:36
    Od: "oltom" <o...@p...onet.pl>

    ,
> [...]
    > tu mam czasowy adres zamieszkania, czy mozna to juz zrobic?
    > co trzeba zalaczyc do takikiego zeznania PIT?

    Do zeznania nie musisz załączać PIT-8 od pracodawcy (nawet nie powinieneś
    tego robić). Musisz jednak mieć jakiś dokument, na podstawie którego
    dokonałeś obliczeń. Pracodawca i tak ma obowiązek wydać Ci informację
    PIT-8/B, ma na to jednak jeszcze sporo czasu. W praktyce może to wyglądać w
    ten sposób, że jeśli już teraz złożysz zeznanie roczne i urząd skarbowy
    wezwie Cię do okazania dokumentów źródłowych, to powinieneś mieć
    przynajmniej umowę, zawierającą rozliczenie podatku. Wezwanie Cię do urzędu
    jest mało prawdopodobne, skoro nie korzystasz z żadnych ulg i odliczeń
    podatkowych.

    Tomek

  • 10. Data: 2003-01-14 00:13:01
    Od: "MAGISTER" <w...@w...pl>