  • 1. Data: 2002-04-18 07:08:55
    Temat: PIT-37 - tesciowa - pomocy :)!
    Od: "Małgorzatka" <m...@i...pl>

    Witam !
    Wczoraj tesciowa przyniosla mi plik rachunkow i poprosila mnie zebym
    rozliczyla tescia pit za rok 2001. Dzisiaj zaczelam ogladac te papiery i
    zalamalam sie.
    Mam: pit-11 z pracy tescia za rok 2001 (i to jest ok)
    + cala mase rachunkow zwiazanych z remontem mieszkania tesciow (okna pcv,
    drzwi, przewody, farby, zaprawy, kleje, taśmy malarskie, pędze, panele,
    śruby, płyty wiórowe, blaty kuchenne, sklejki, transport materiałów, taśmy
    papierowe, fuga, wąż elast., jakieś zestawy kombi extra, klucze, filtry,
    kolanka, terakota, wentylator) - wszystkie rachunki wystawione sa w roku
    2000 (!!!)
    + rachunek za montaż wodomierzy - wystawiony w roku 1999 (!!!)
    + opłaty na fundusz remontowy za rok 2001 (to tez ok)
    Tesciowie nie odliczyli ani w roku 1999 ani w 2000 NIC w rocznych pitach, bo
    stwierdzili, ze beda zbierac te rachunki przez 3 lata i na koncu rozlicza
    wszystko.
    MAM 2 pytania: czy w ogole mozliwe jest rozliczenie rachunkow za lata
    99/00 w rozliczeniu za rok 2001 jezeli wczesniej nigdzie te rachunki nie
    zostaly wykazane??
    I jesli tak - to czy mozna rozliczyc wszystkie materialy i narzedzia uzyte
    do remontu mieszkania na ktore sa rachunki czy sa jakies ograniczenia?
    Prosze pomozcie, bo niedlugo tesciowa zadzwoni pewnie z rozkosznym pytaniem
    czy juz wiem ile dostana zwrotu....
    Pozdrawiam, Małgorzatka

  • 2. Data: 2002-04-18 08:44:56
    Temat: Re: PIT-37 - tesciowa - pomocy :)!
    Od: "HANIA" <h...@w...pl>

    Małgorzatko. Moim zdaniem w zeznaniu za 2001 r nie można rozliczyć rachunków
    za 1999 i 2000 r. Obecnie obowiązująca ulga remontowa rozpoczęła się w 2000
    r. i obejmuje lata: 2000, 2001, 2002. Aby to wszystko odkręcić, to będzie
    trochę kłopotu.
    Ratunkiem jest zrobienie korekt do poprzednich zeznań
    podatkowych (słyszałam o takim przypadku), tylko trzeba wybrać się do US po
    druki z tamtych lat.
    Co do odliczeń to zasadą jest, że można odliczyć to co jest trwale związane
    z domem lub mieszkaniem oraz usługi związane wykonaniem remontów. Z tego co
    wymieniłaś to trzeba wywalić: pędzle, klucze i nie mam pojęcia co to jest
    zestaw kombi extra. Jeszcze jedna wątpliwość odnośnie wentylatora. Jeżeli to
    jest wentylator montowany na stałe np. w kuchni czy łazience to odlicz, ale
    jeżeli to jest wolnostojący wentylator to nie podlega odliczeniu.
    I jeszcze jedno: jakie filtry?
    Pozdrawiam. Hania