  • 1. Data: 2002-04-17 22:41:25
    Temat: darowizna DG na cele oswiatowe (jakie formalnosci)
    Od: <s...@p...onet.pl>

    Chcę państwowej uczelni podarować komputer wartości 2900 zł brutto na cele
    statutowe. Jakie formalności będę załatwiać?

    Spisanie umowy darowizny (to oczywiste),

    Czy muszę tę umowę rejestrować (opłacać) w US?

    Czy potrzebne będą znaczki skarbowe do umowy?

    Czy umowa musi być rejestrowana u Notariusza?

    Prowadzę KPiR, jeżeli ma to tutaj jakieś znaczenie.

    Czy ktoś z grupowiczów już przez to przechodził?

    Pozdrawiam. Bea.

  • 2. Data: 2002-04-18 09:01:34
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 18 Apr 2002 s...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    >+ Spisanie umowy darowizny (to oczywiste),
    >+
    >+ Czy muszę tę umowę rejestrować (opłacać) w US?

    IMHO nie. Ale mogę się mylić.
    Ponieważ jest to "osoba prawna" to sprawę wzrostu swojego majątku
    powinna mieć na swojej głowie (mam na myśli ew. podatek dochodowy,
    nie PCC o co było pytania)

    >+ Czy potrzebne będą znaczki skarbowe do umowy?

    IMO (z braku konieczności zarejestrowania) nie.

    Natomiast musisz naliczyć VAT od ceny rynkowej (tak
    jakbyś sprzedawał{a}) - no i go odprowadzić !
    Rzuć okiem do ustawy:
    http://www.infor.pl/dane/index.html?akt_prawny=ok&ak
    t_id=p1

    >+ Czy umowa musi być rejestrowana u Notariusza?

    U notariusza to się obowiązkowo rejestruje tylko "poważne"
    operacje typu testamenty i nabycia nieruchomości
    oraz (do niedawna) kopie papierów do mBanku ;>

    >+ Prowadzę KPiR, jeżeli ma to tutaj jakieś znaczenie.
    >+
    >+ Czy ktoś z grupowiczów już przez to przechodził?

    Ja nie, tak że "H" w I*H*MO trzeba zaakcentować (znaczy
    mogę się mylić co do PCC)

    W końcu PCC też przeczytaj:
    http://www.infor.pl/dane/index.html?akt_prawny=ok&ak
    t_id=p3