  • 1. Data: 2004-11-10 10:12:18
    Temat: PIT 4, PIT 5 - korekta ?
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

    Witam,

    Pytam w imieniu kolegi, ktory od niedawna prowadzi dzialalnosc
    gospodarcza (pkpir). Otoz kolega ten nie zatrudnial zadnej
    osoby, az do zeszlego miesiaca.
    W zeszlym miesiacu zatrudnil jedna osobe na pelen etat,
    ale tak zalatwil to z ZUSem, ze zlozyl 3 zestawy deklaracji (poczawszy
    od czerwca br) do tylu, czyli ten pracownik jest oficjalnie zatrudniony
    od 06.2004

    I w zwiazku z tym pytanie. Czy mozna bezbolesnie rowniez
    to zalatwic w US ? Dokladnie chodzi tu o PIT-4 -
    czy mozna wyslac do US trzy deklaracje PIT-4 za poprzednie
    miesiace? Czy US moze sie przyczepic? Zrozumiale tez
    jest ze nalezy skorygowac PIT 5 (rubryki np: wynagrodzenie).

    Da sie to zalatwic bezbolesnie w US ? Jakas korekta, czy cos?

    Piotr

  • 2. Data: 2004-11-10 10:38:54
    Temat: Re: PIT 4, PIT 5 - korekta ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Nov 2004, Piotr wrote:
    [...]
    >+ to zalatwic w US ? Dokladnie chodzi tu o PIT-4 -
    >+ czy mozna wyslac do US trzy deklaracje PIT-4 za poprzednie
    >+ miesiace? Czy US moze sie przyczepic?

    Weź groups.google.pl i zapodaj mu hasła "kradzież podatku",
    "ukradł podatek", "nie swój podatek" itp. (i nie chodzi
    o stanowisko że "podatek jest kradzieżą" :]) na grupach
    *.prawo oraz *.podatki (na -> zaawansowane oczywiście)
    Takoż hasło PIT-4...

    >+ Da sie to zalatwic bezbolesnie w US ? Jakas korekta, czy cos?

    Ha.
    Nie wiem czy "czynny żal" (szukać jak wyżej, a ostatni wątek
    z wypowiedzią Slayera i długim opisem w jego wykonaniu masz
    przed nosem :>) pomoże.
    Na zdrowy rozum... miałby prawo (pomóc).
    Coś przeoczyłem ? :)
    W innym przypadku... kradzież podatku plus brak deklaracji
    to nie wiem czy jedno wykroczenia (do 3 kzł z groszami to AFAIK
    nie przestępstwo i się siedzieć nie idzie :> ale szczegółów
    nie pamiętam :], są w KKS) czy dwa osobne (i dwa mandaty lub
    dwie grzywny).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)