  • 1. Data: 2004-11-10 08:42:00
    Temat: Srodek trwaly ze starej firmy do nowej
    Od: "md" <s...@o...pl>

    Witam!

    Mam taki problem. Dwa lata temu prowadzilam dzialalnosc gospodarcza i mialam
    wprowadzony do ewidencji srodkow trwalych kupiony prywatnie samochod osobowy.
    Zostal czesciowo zamortyzowany, bo dzialalnosc w miedzyczasie zlikwidowalam.
    Obecnie mam nowa firme. Czy moge znowu wciagnac ten samochod do ewidencji
    srodkow trwalych i, nie wiem, zamortyzowac to, co zostalo, ewentualnie nie
    amortyzowac, ale miec go w ewidencji, zeby rozliczac koszty eksploatacji? Obie
    dzialalnosci to firmy jednoosobowe.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2004-11-10 09:23:28
    Temat: Re: Srodek trwaly ze starej firmy do nowej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Nov 2004, md wrote:

> [...]
    >+ Obecnie mam nowa firme. Czy moge znowu wciagnac ten samochod do ewidencji

    ...wyście się uwzięli na ewidencję środków trwałych czy jak ?? :)
    *a co ty z nią zrobiłeś* ?

    >+ i, nie wiem, zamortyzowac to, co zostalo

    No przecież.
    +++
    12. W razie zmiany formy prawnej, a także połączenia albo
    podziału podmiotów dokonywanych na podstawie odrębnych
    przepisów - wartość początkową środków trwałych oraz
    wartości niematerialnych i prawnych ustala się w wysokości
    wartości początkowej określonej w ewidencji (wykazie)
    podmiotu o zmienionej formie prawnej, podzielonego albo
    połączonego.

    13. Przepis ust. 12 stosuje się odpowiednio w razie:
    1) podjęcia działalności przez podmiot po przerwie trwającej
    nie dłużej niż 3 lata,
    [...a tu inne ciekawe przypadki, np. podjęcie DG przez małżonka...]
    ...[dalszy/inny artykuł]...
    3. Podmioty powstałe w wyniku zmiany formy prawnej, podziału
    albo połączenia podmiotów, o których mowa w art. 22g ust. 12
    lub 13, dokonują odpisów amortyzacyjnych z uwzględnieniem
    dotychczasowej wysokości odpisów oraz kontynuują metodę
    amortyzacji przyjętą przez podmiot o zmienionej formie prawnej,
    podzielony albo połączony, z uwzględnieniem art. 22i ust. 2-7.
    ---

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-11-10 09:43:45
    Od: "md" <s...@o...pl>

    Bardzo, bardzo dziekuje za podpowiedz :) Chyba dokladnie tego nie doczytalam w
    ustawie, przedwczesnie uznajac, ze ten przepis dotyczy tylko zmiany formy
    prawnej. To nauczka, ze trzeba czytac dokladnie.

    Pozdrawiam.