  • 1. Data: 2006-04-23 09:30:08
    Temat: PIT-40A do zapłaty 60 gr
    Od: "Walenty Kusiak" <k...@N...gazeta.pl>

    Osoba z rodziny otrzymała "Roczne obliczenie podatku przez organ rentowy" na
    PIT-40A. W poz. 50 (DO ZAPŁATY), widnieje 0,60 zł.
    Mam 2 pytania:
    1) Jeżeli nie ma żadnych odliczeń, to powinna wpłacić te 0,60 zł w US i na
    tym zakończy rozliczenie za 2005 r.?
    2) Jej małżonek otrzymał także PIT-40A i 0,00 zł do zapłaty, czyli nie musi
    robić nic jeżeli chodzi o rozliczenie za 2005 r.?

    Proszę o informację czy dobrze kombinuję ;)

  • 2. Data: 2006-04-23 09:52:14
    Temat: Re: PIT-40A do zapłaty 60 gr
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Walenty Kusiak" <k...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Mam 2 pytania:
    > 1) Jeżeli nie ma żadnych odliczeń, to powinna wpłacić te 0,60 zł w US i na

    Nie, te 60 gr pobral juz organ rentowy - bodajze przy wyplacie swiadczenia
    za miesiac marzec.
    Gdyby sie chciala rozliczyc samodzielnie - wowczas do PIT37 wpisuje kwote
    zaliczki nie z pozycji 34. (lub nizej) - ale z pozycji 68. Zauwaz,m ze ta
    druga kwota jest wyzsza od 60 groszy - bo organ rentowy te roznice juz
    doplacil i w momencie otrzymania PIT40A jest rozliczona na zero.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2006-04-23 09:54:17
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

> [...]

    za miesiac marzec.
    Gdyby sie chciala rozliczyc samodzielnie - wowczas do PIT37 wpisuje kwote
    zaliczki nie z pozycji 34. (lub nizej) - ale z pozycji 68. Zauwaz, ze ta
    druga kwota jest wyzsza o 60 groszy - bo organ rentowy te roznice juz

  • 4. Data: 2006-04-23 10:02:11
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Walenty Kusiak" <k...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > 1) Jeżeli nie ma żadnych odliczeń, to powinna wpłacić te 0,60 zł w US i na
    > tym zakończy rozliczenie za 2005 r.?

    Zreszta, Panie Walenty - wystarczy zalozyc na nos solidne bryle i
    przeczytac, co pisze w opisie pozycji 50: "Niedopłata pobrana zostanie z
    bieżących świadczeń"

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2006-04-23 10:22:21
    Od: "Walenty Kusiak" <k...@g...pl>

    SDD <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał(a):

> [...]
    > druga kwota jest wyzsza o 60 groszy - bo organ rentowy te roznice juz
    > doplacil i w momencie otrzymania PIT40A jest rozliczona na zero.

    PIT-40A, przynajmniej ten który mam przed sobą, kończy się na poz. 56 :(

  • 6. Data: 2006-04-23 10:26:01
    Od: "Walenty Kusiak" <k...@g...pl>

    SDD <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał(a):
    > Zreszta, Panie Walenty - wystarczy zalozyc na nos solidne bryle i
    > przeczytac, co pisze w opisie pozycji 50: "Niedopłata pobrana zostanie z
    > bieżących świadczeń"

    Jak to? Jeszcze solidniejsze od tych co mam?!
    To już raczej niemożliwe :)
    A gdyby nawet były, to bym musiał między czoło a biurko jakąś podpórkę
    postawić, żeby mi się głowa z powodu ciężaru nie urwała ;)

    Dziękuję za rozwiązanie problemu.

  • 7. Data: 2006-04-23 11:16:19
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Walenty Kusiak" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > PIT-40A, przynajmniej ten który mam przed sobą, kończy się na poz. 56 :(

    To wlasnie ta pozycja :) - tym razem to moje bryle zawiodly :)

    Pozdrawiam
    SDD