  • 1. Data: 2003-06-17 10:24:24
    Temat: PIT 5 - żle obliczone zdrowotne (7,75 - 8%), proszę o pomoc !
    Od: "Mariusz" <M...@p...ift.uni.wroc.pl>

    Witam, złaśnie zorientowałem się, że od 2 m-cy żle wpisuje składkę na
    ubezp. zdrowotne w PIT 5 pole J2,1. Tzn. pierwszy miesiąc, kiedy trzeba było
    wpłacić 8%, a wpisać 7,75, wpisałem prawidłowo, ale następne 2 m-ce już o
    tym zapomniałem i wpisałem (zsumowałem) pełne 8%.
    Ponieważ miałem duże koszty nie skorzystałem jeszcze z tego odliczenia (na
    razie tylko wpisuję sumę opłaconych składek od początku roku, ale jej
    jeszcze nie odliczyłem, bo nie miałem z czego). Faktem jest że w polu J2,1
    jest nieprawidłowa kwota.
    Czy to jest wielkie przestępstwo (przecież nie skorzystałem jeszcze z tego
    odliczenia, więć państwo nic nie straciło) i co mam zrobić, słać korekty,
    czy może jak myślę wystarczy, że w następnym PIT 5 wpiszę prawidłową kwotę
    składek opłaconych od początku roku? Może nikt się nie zorientuje?
    Proszę pomóżcie.

    PS. Ile powinna wynieść składka zdrowotna opłacona od początku roku w PIT 5
    za kwiecień i ile mogę sobie odliczyć w maju?

    --
    MARIUSZ

  • 2. Data: 2003-06-17 10:47:32
    Od: zoil <p...@1...0.0.1>

    On Tue, 17 Jun 2003 12:24:24 +0200, "Mariusz"
    <M...@p...ift.uni.wroc.pl> wrote:

> [...]
    >wpłacić 8%, a wpisać 7,75, wpisałem prawidłowo, ale następne 2 m-ce już o
    >tym zapomniałem i wpisałem (zsumowałem) pełne 8%.
    [...]
    >czy może jak myślę wystarczy, że w następnym PIT 5 wpiszę prawidłową kwotę
    >składek opłaconych od początku roku?

    Ja bym właśnie tak zrobił - nie pytając nikogo o zdanie :)

    >PS. Ile powinna wynieść składka zdrowotna opłacona od początku roku w PIT 5
    >za kwiecień

    Ja mam tak:
    zapłacone 405,48, do odliczenia 395,86

    >i ile mogę sobie odliczyć w maju?

    masz na myśli PIT5 za maj?
    zapłacone 547,83, do odliczenia 533,77

    no i dalej - kwoty do odliczenia w PIT5 za:
    czerwiec: 671,68
    lipiec: 802,63
    sierpień: 933,58
    wrzesień: 1 064,53
    :)

  • 3. Data: 2003-06-17 11:33:08
    Od: "Kris Anrod" <a...@w...pl>

    > masz na myśli PIT5 za maj?
    > zapłacone 547,83, do odliczenia 533,77

    a to całości nie można odliczyć??

  • 4. Data: 2003-06-17 14:58:19
    Od: "Rafal K" <y...@p...onet.pl>

    "zoil" <p...@1...0.0.1> wrote in message
    > masz na myśli PIT5 za maj?
    > zapłacone 547,83, do odliczenia 533,77

    OK, ale w PIT5 wpisuje tylko 533,77, mino, ze na druku pisza:skladki
    zaplacone (a nie do odliczenia) od poczatku roku (chyba, ze mam stary druk).
    A 0.25 % skladki przepada (nie jest KUP) ?

    Rafal

  • 5. Data: 2003-06-17 15:46:03
    Od: "kamila " <k...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > zaplacone (a nie do odliczenia) od poczatku roku (chyba, ze mam stary
    druk).> A 0.25 % skladki przepada (nie jest KUP) ?

    Jak to?! a skąd to wiadomo? jaki przepis to reguluje?
    i co zrobić jak się cały rok żle wpisuje????
    pzdr

  • 6. Data: 2003-06-17 16:25:29
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Rafal K" <y...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > "zoil" <p...@1...0.0.1> wrote in message
    >
    > OK, ale w PIT5 wpisuje tylko 533,77, mino, ze na druku pisza:skladki
    > zaplacone (a nie do odliczenia) od poczatku roku (chyba, ze mam stary
    druk).

    Ja mam druk PIT-5 poz.48 wpisujesz opłacone fakt ale jest zastrzeżenie (
    zobacz ustawa pdof.art.27b ust 2 tam jest o limicie 7,75%

    > A 0.25 % skladki przepada (nie jest KUP) ?

    Zdrowotna nigdy nie kup.wiec teraz tym bardziej

    Pozdrawiam Wiola

  • 7. Data: 2003-06-17 22:42:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Jun 2003, Kris Anrod wrote:

    >+ > masz na myśli PIT5 za maj?
    >+ > zapłacone 547,83, do odliczenia 533,77
    >+ >
    >+ a to całości nie można odliczyć??

    Nie, skala podatkowa od niektórych dochodów lub częsci
    niektórych dochodów wynosi 19,25%, 30,25% i 40,25% wbrew
    temu jak się czasem nam wydaje :[

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-06-18 07:19:22
    Od: "Rafal K" <y...@p...onet.pl>

    "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl> wrote in message

    > druk).
    >
    > Ja mam druk PIT-5 poz.48 wpisujesz opłacone fakt ale jest zastrzeżenie (
    > zobacz ustawa pdof.art.27b ust 2 tam jest o limicie 7,75%

    Czyli dobrze napisalem - musi tak byc zeby pozniej liczona roznica sie
    zgadzala :)

    Pozdrawiam,
    Rafal