  • 1. Data: 2003-05-19 11:24:56
    Temat: PIT 8B
    Od: "Sławek" <k...@p...onet.pl>

    Firma wystawiła mi pit8B
    (sprawa dotyczy umowy o dzieło)
    Dane finansowe (kwoty) na nim są nieprawdziwe (zbyt duże kwoty w porównaniu
    z faktycznie wypłaconymi)

    Co w takiej sytuacji należy robić
    (z firmą nie można się dogadać - unikają kontaktów)

    Dzięki za info

  • 2. Data: 2003-05-19 12:12:43
    Temat: Re: PIT 8B
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "Sławek" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Firma wystawiła mi pit8B
    > (sprawa dotyczy umowy o dzieło)
    > Dane finansowe (kwoty) na nim są nieprawdziwe (zbyt duże kwoty w
    porównaniu
    > z faktycznie wypłaconymi)

    Masz na myśli, że kwoty z PIT-8B nie zgadzają się z kwotami na wystawionym
    przez Ciebie rachunku? To była tylko jedna umowa? Wszystkie kwoty są różne,
    czy tylko niektóre?

    > Co w takiej sytuacji należy robić
    > (z firmą nie można się dogadać - unikają kontaktów)

    Wysłac do nich listem poleconym prośbę o wytłumaczenie. Dać im jakieś dwa
    tygodnie (od dnia wpływu listu do nich) na odpowiedź. Jak nie odpowiedzą to
    zareklamować list na poczcie, poczta odpowie, kto i kiedy odebrał i napisać
    do ich urzędu skarbowego, że taka i taka sprawa, list polecony odebrali, nie
    odpowiedzieli i co masz w takiej sytuacji zrobić. Tutaj mogą być znaczki
    skarbowe potrzebne, ale pewna nie jestem... Albo wysłać tę prośbę do firmy
    za potwierdzeniem odbioru, więc już ewentualna reklamacja listu nie będzie
    potrzebna.
    Pozdrawiam
    Kasia

  • 3. Data: 2003-05-19 13:13:05
    Od: "Sławek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl> napisał w
    wiadomości news:baahj1$ad9$1@druid.ceti.pl...
> [...]
    >
    > Masz na myśli, że kwoty z PIT-8B nie zgadzają się z kwotami na wystawionym
    > przez Ciebie rachunku? To była tylko jedna umowa? Wszystkie kwoty są

    Nie zgadza się suma kwot mi wypłaconych i przelanych mi na konto
    sumą kwot podanych w picie

  • 4. Data: 2003-05-19 13:59:18
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    > różne,
    >
    > Nie zgadza się suma kwot mi wypłaconych i przelanych mi na konto
    > sumą kwot podanych w picie

    Na PIT-8B jest kwota=przychód czyli kwota brutto z Twojego rachunku, potem
    kwota=koszty uzyskania przychodów i ta kwota również powinna być zgodna z
    tą, co na rachunku. Następnie dochód = przychód minus koszty i IMO ta kwota
    również jest na Twoim rachunku. A na końcu pobrana przez płatnika zaliczka
    na podatek, też kwota równa kwocie podatku z Twojego rachunku.
    Czy te kwoty zgadzają się z wystawionym przez Ciebie rachunkiem? Jeżeli tak,
    to wszystko jest w porządku.
    Na PIT-8B nie ma kwoty netto (przychód - podatek), czyli tej, którą
    zlecający przelał na Twoje konto, nie ma takiej rubryki...
    Pzdr
    Kasia
    PS: założyłam, że składek tzw. zus-owskich nie było!