  • 1. Data: 2006-05-05 12:15:30
    Temat: PIT-D i kwota odliczeń
    Od: "Aicha" <b...@m...pl>

    Witam,

    Odliczyłam sobie fundusz remontowy za ub. rok i za poprzednie 2 lata,
    bo nie miałam go z czego odliczyć wcześniej. I teraz pytanie: w PIT-D
    kwotę wydatków za lata 2003-2004 (poz. 49) podałam w wysokości owych
    wpłat na FR, ale kwotę odliczeń za te lata (poz. 50) wpisałam zerową.
    Prawidłowo czy muszę składać korektę i wpisać przysługujące
    odliczenie?

    --
    Pozdrawiam - Aicha

    Dozwolone od lat 18 - na liczniku 61.000:
    http://www.opowiadania.org/autorzy/aicha/aicha.html

  • 2. Data: 2006-05-05 12:30:28
    Temat: Re: PIT-D i kwota odliczeń
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Aicha napisał(a):
> [...]
    > FR, ale kwotę odliczeń za te lata (poz. 50) wpisałam zerową. Prawidłowo
    > czy muszę składać korektę i wpisać przysługujące odliczenie?

    Możesz odliczyć tylko wydatki poniesione w danym roku.
    Nie możesz odliczyć wydatków z lat poprzednich, chyba że to jest kwota
    która nie znalazła pokrycia w podatku w latach wcześniejszych. Ale do
    tego to trzeba było w latach wcześniejszych te wydatki wykazać.

    Zawsze możesz zrobić korekty tamtych zeznań, o ile je składałaś. Jak nic
    nie składałaś bo np. nie miałaś dochodów to przepadło.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2006-05-05 12:48:39
    Od: "Aicha" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Maddy" napisał:

> [...]
    > kwota która nie znalazła pokrycia w podatku w latach wcześniejszych.
    > Ale do tego to trzeba było w latach wcześniejszych te wydatki

    Wykazałam i była to właśnie taka kwota.

    > Jak nic nie składałaś bo np. nie miałaś dochodów to przepadło.

    Składałam, ale - jak już pisałam - nie miałam z czego odliczyć tego
    FR.
    Kwestia jest nastepująca - czy w PIT-D za 2005 "kwotę odliczeń z
    tytułu wydatków poniesionych w latach 2003-2004" wpisuję w wysokości
    faktycznie odliczonej (czyli zero) czy w wysokości przysługującego
    odliczenia (19% FR).

  • 4. Data: 2006-05-05 13:04:38
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Aicha napisał(a):
> [...]

    No i prawidłowo

    Gdzie, jak, przecież ODLICZYŁAŚ te wydatki. Że zabrakło podatku, to
    tylko sprawia, że możesz sobie niedobór potrącić w następnym roku. Ale
    odliczenie zostało dokonane.

    Tą kwotę wpisujesz tam, gdzie są "odliczenia które nie znalazły pokrycia
    w latach poprzednich" (opis z pamięci).

    W poz. 50 wpisujesz sumę odliczeń z poprzednich PITów-D czyli 19% od
    poz. 49.
    Ta kwota jest o to żeby pokazać że
    a) przekroczyłaś minimum dające możliwość skorzystania z ulgi
    b) nie przekroczyłaś maximum i masz jeszcze prawo korzystać z ulgi

    Do pit-d jako odliczenia za rok 2005 wpisujesz tylko kwoty wydane w roku
    2005.

    Rozumiem, że od początku przekroczyłaś minimum wydatków uprawniających
    do odliczeń?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2006-05-05 13:20:03
    Od: "Aicha" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Maddy" napisał:

    > Gdzie, jak, przecież ODLICZYŁAŚ te wydatki. Że zabrakło podatku, to
    > tylko sprawia, że możesz sobie niedobór potrącić w następnym roku.
    > Ale odliczenie zostało dokonane.

    Ups. Czyli czeka mnie korekta :)

    > Tą kwotę wpisujesz tam, gdzie są "odliczenia które nie znalazły
    > pokrycia w latach poprzednich" (opis z pamięci).

    Tam wpisałam, jak najbardziej, własciwą kwotę.

> [...]
    > a) przekroczyłaś minimum dające możliwość skorzystania z ulgi
    > b) nie przekroczyłaś maximum i masz jeszcze prawo korzystać z ulgi

    Rozumiem.

    > Rozumiem, że od początku przekroczyłaś minimum wydatków
    > uprawniających do odliczeń?

    Tak jest. Dziękuję za wyczerpujące objaśnienia :)