  • 1. Data: 2006-05-05 08:56:35
    Temat: ulga w podatku od spadku za opiekę
    Od: "cd" <c...@w...pl>

    Witam szanownych Grupowiczów.
    Jestem obecnie w sytuacji gdzie nasze kochane państwo pod postacią
    urzędu skarbowego domaga się ode mnie podatku za mieszaknie które
    otrzymałem w spadku. Wiem, że był kiedyś przepis mówiący, że
    jeśli mieszkania nie posiadam, to podatku nie płacę ( uprościłem
    na potrzeby postu ). Nie dotyczy to jednak spadkobierców gr III a
    takim jestem. W U.S. powiedziano mi jednak ,że jeśli nad spadkodawcą
    sprawowałem opiekę i mam jakieś oświadczenie spisane w urzędzie
    gminy za życia spadkodawcy to mogę zostać zwolniony z zapłacenia
    powyższego podatku. Oczywiście takiego oświadczenia nie posiadam.
    Fakty są jednak takie że przed pięcioma laty sprowadziłem ciocę (
    bo po niej dziedzicze ) z innego oddalonego miasta właśnie w celu
    sprawowania nad nią opieki. Ciocia sprzedała swoje mieszkanie tam,
    zakupiła tu. Dodam iż majątek cioci w tym poprzednie mieszkanie
    miałem zapisany notarialnie jeszcze przed ściągnięciem jej do
    swojego miasta. Po przeprowadzce zmieniliśmy testament.
    I tu moje pytanie: Czy nie mając oświadczenia, a przedstawiając
    swiadków którzy potwierdzą , że się ciocią za zycia opiekowałem
    mogę zostać zwolniony z podatku lub jego części ?

    Z góry dziekuję za wszelką pomoc.

    cd

  • 2. Data: 2006-05-05 12:59:20
    Temat: Re: ulga w podatku od spadku za opiekę
    Od: witek <w...@s...interia.pl.invalid>

    cd wrote:
    > I tu moje pytanie: Czy nie mając oświadczenia, a przedstawiając
    > swiadków którzy potwierdzą , że się ciocią za zycia opiekowałem
    > mogę zostać zwolniony z podatku lub jego części ?

    Nie. Za późno.
    -------
    3) w drodze spadku przez osoby zaliczane do III grupy podatkowej, sprawujące
    przez co najmniej dwa lata opiekę nad wymagającym takiej opieki spadkodawcą,
    na podstawie umowy zawartej z nim przed organem gminy,
    --------
    Nie ma umowy, nie ma ulgi.