  • 1. Data: 2006-05-05 07:56:07
    Temat: chcę złozyc PIT-37
    Od: "wojtaszek" <v...@i...pl>

    Witam,
    Mam taką sytuację. PIT37 wysłałem pocztą do U.Skarbowego, a teraz potrzebuję
    dla Banku kopię tegoż PITa ze stemplem U.Skarbowego że wpłynęło. Wybieram
    się do U.S. ale nie wiem czy będą chceli mi ostemplować PITa na podstawie
    kwita z datą wysłania. Nie wiem czy mogę złożyć PIT37 jeszcze raz nie
    wpisując Korekta.
    Czy może ktoś przerabiał juz ten temat i może coś podpowiedzieć?
    Pzdr
    Wojtek

  • 2. Data: 2006-05-05 08:41:49
    Temat: Re: chcę złozyc PIT-37
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

    Użytkownik "wojtaszek" <v...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wpisując Korekta.
    > Czy może ktoś przerabiał juz ten temat i może coś podpowiedzieć?

    Dla mnie US odmówił. Ale ja złożyłam kopię, która mi się zawieruszyła i
    dlatego chciałam podstęplować następna kopię.

  • 3. Data: 2006-05-05 09:15:57
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Majkaa napisał(a):
    > Użytkownik "wojtaszek" <v...@i...pl> napisał w wiadomości
    > potrzebuję
    >>

    > Dla mnie US odmówił. Ale ja złożyłam kopię, która mi się zawieruszyła i
    > dlatego chciałam podstęplować następna kopię.

    Założę sie że odmówiła "pani w okienku"a nie US :)

    Trzeba wystąpić o odpis a nie prosić w okienku o "stempelek".

    Odpis coś tam kosztuje i trzeba poczekać parę dni ale US nie ma prawa
    odmówić.
    Dostaje się na ogół po prostu ksero - potwierdzone za zgodność i z
    pieczątką urzędu.
    W tym roku dwóch moich klientów występowało o odpisy bo zgubili pity za
    poprzedni rok. Żadnych problemów, pod warunkiem że sie podanie na piśmie
    złoży.

    Ale czasem da się, drogą mniej oficjalną, uzyskać potwierdzenie - trzeba
    dotrzeć do tej osoby która fizyczni trzyma naszego PITa w swojej szafie
    (da się, da) i jak ma dobry humor (mnie się zdarzyło za dwa razy w
    karierze i zawsze trafiałam na dobry humor) to potwierdzi na naszej
    kopii. Wtedy jest bez opłat i od ręki.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2006-05-05 12:56:47
    Temat: Re: chc? z?ozyc PIT-37
    Od: witek <w...@s...interia.pl.invalid>

    Majkaa wrote:
    > Dla mnie US odmówi?. Ale ja z?o?y?am kopi?, która mi si? zawieruszy?a i
    > dlatego chcia?am podst?plowaae nast?pna kopi?.

    I słusznie. Bo skąd urząd wie, że to co ci teraz stempluje jest tym
    samym w stosunku do tego co złożyłaś.

  • 5. Data: 2006-05-05 13:05:21
    Od: "wojtaszek" <v...@i...pl>

> [...]
    > (da się, da) i jak ma dobry humor (mnie się zdarzyło za dwa razy w
    > karierze i zawsze trafiałam na dobry humor) to potwierdzi na naszej kopii.

    No właśnie tak mi Pani kazała zrobić, tzn. złożyć wniosek o odpis, ale nie
    wiadomo ile to potrwa bo na razie mają całe worki zeznań.
    Ale wczesniej powiedziała żeby złożyć korektę. Więc tak się zastanawiam i
    wymyśliłem, że może by zaokrąglić kwotę podatku do pełnych złotych i złożyć
    korektę. Mam końcówkę 10 groszy do zwrotu więc nie powinno być problemu. Co
    o tym sądzicie ?

    Dzięki za wcześniejsze uwagi.
    Pzdr

  • 6. Data: 2006-05-05 13:08:02
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    wojtaszek napisał(a):

> [...]
    > korektę. Mam końcówkę 10 groszy do zwrotu więc nie powinno być problemu. Co

    Wezwą Cię do złożenia korekty w związku z nieprawidłowym naliczeniem
    podatku o ile Pani w okienku sie nie zorientuje od razu i nie odeśle Cię
    z kwitkiem.
    A co podasz jako przyczynę korekty?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 7. Data: 2006-05-05 13:18:11
    Od: "wojtaszek" <v...@i...pl>

    > Wezwą Cię do złożenia korekty w związku z nieprawidłowym naliczeniem
    > podatku o ile Pani w okienku sie nie zorientuje od razu i nie odeśle Cię z
> [...]

    No właśnie się doczytałem, że zaokrąglenia do pełnych złotych obowiązują od
    1 stycznia 2006, więc ten wariant odpada.
    Poszukam w PIT może jakaś literówka się wkradła albo nie podałem jakiejś
    "istotnej" informacji na 1 stronie :)

    Pzdr
    Wojtek

  • 8. Data: 2006-05-05 13:32:11
    Od: witek <w...@s...interia.pl.invalid>

    wojtaszek wrote:

    > No w?a?nie si? doczyta?em, ?e zaokr?glenia do pe?nych z?otych obowi?zuj? od
    > 1 stycznia 2006, wi?c ten wariant odpada.

    A składałeś pity przed 1 stycznia?

  • 9. Data: 2006-05-05 15:51:50
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    wojtaszek napisał(a):

    > wymyśliłem, że może by zaokrąglić kwotę podatku do pełnych złotych

    To nie zaokrągliłeś?
    W takim razie jak najbardziej korekta.
    Ze względu na zmianę ordynacji podatkowej w deklaracjach *składanych* po 1
    stycznia 2006r podstawę obliczenia podatku oraz podatek należny zaokrągla
    się do pełnego złotego.

    Zresztą nawet w opisie pola 110 w PIT-37 stoi:
    "Podatek należny (po zaokrągleniu do pełnego złotego)"

    Chyba, że masz stary druk - powinien być PIT-37(9)

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~

  • 10. Data: 2006-05-09 07:31:38
    Temat: Re: chce z3ozyc PIT-37
    Od: "wojtaszek" <v...@i...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@s...interia.pl.invalid> napisał w wiadomości

    > A składałeś pity przed 1 stycznia?

    No więc Pani w kancelarii poradziła mi abym złożył korektą z wyjaśnieniem,
    że nie jestem pewien czy złożyłem podpis.
    Szybko, miło i bez zbędnych kosztów.
    Dzięki wszystkim za porady.
    Pzdr
    Wojtek