  • 11. Data: 2007-03-30 13:55:37
    Temat: Re: PIT/ZG
    Od: "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>

    Użytkownik "gonia" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:eu3o82$31ad$1@news2.ipartners.pl...

    > dlaczego?
    ===========
    jesli chodzi o koszty, to Art.23 ust.1 pkt 31
    natomiast jeśli chodzi o diety, to nie można zwolnić z podatku czegoś co już
    jest zwolnione. Takie jest moje zdanie. Widziałem natomiast na stronach
    urzędów skarbowych i izb skarbowych przykłady z których wynika że zarówno
    koszty jak i diety są odliczane. Mnie to jednak nie przekonuje

    http://www.info.us-zlotow.org/content/view/22/1/

    http://www.is.biaman.pl/downloads/dochody_zagraniczn
    e_2006.pdf

    Atomek

  • 12. Data: 2007-03-30 14:33:09
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Atomek napisał:

    > Użytkownik "gonia" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > ===========
    > jesli chodzi o koszty, to Art.23 ust.1 pkt 31

    niezupełnie o to chodzi chyba w tym wypadku. Gdybys koszty chciał odjąć
    od przychodów opodatkowanych, a związane by były z dochodami
    zagranicznymi, przyznam Ci rację. Ale tutaj rozbija się sprawa o
    ustalenie dochodu, który będzie miał wpływ na podatek od dochodów
    osiągnietych na terenie kraju

> [...]
    > stronach urzędów skarbowych i izb skarbowych przykłady z których wynika
    > że zarówno koszty jak i diety są odliczane. Mnie to jednak nie przekonuje

    mnie równiez nie przekonywało, dokładnie z tego samego powodu
    interpretacja znam, pozowlisz, że nie będe ich czytać

    weź tylko pod uwagę, że zwolniony jest dochód
    dochodem jest przychód pomniejszony o koszty, w tym wypadku diety
    gdyby była mowa o przychodach wolnych od podatku, OK
    ale jest mowa o dochodzie
    i jeżeli na dzień dobry postawisz znak równości pomiędzy dochodem a
    przychodem, będziesz uważał to za absurd
    jeżeli wpeirw wyjdziesz od wyliczenia dochodu podlegającego
    opodatkowaniu, a nastepnie zastosujesz zwolnienie, przestanie to byc
    takie absurdalne

    szczególnie w sytuacji, w której powoduje to obniżenie stopy