  • 1. Data: 2007-03-20 18:20:36
    Temat: opcje giełdowe i podatek
    Od: c...@p...onet.pl

    Witam :)

    Otrzymałem niedawno pit 8c z biura maklerskiego i gdy zakwestionowalem
    jego wyliczenie otzrymałem odpowiedź że:
    opcje na akcje które wygasły bez rozliczenia finansowego nie mogą
    stanowić kosztu :(
    Innymi słowy kupiłem opcje powiedzmy za 2000 która nie została
    zrealizowana czyli wygasła i nie otrzymałem nic. Stratny więc jestem
    200 0 zł ... ale mimo że zakupiłem instrument pochodny na rynku
    kapitałowym nie mogę wpisać tego w straty bo nie było rozliczenia
    finansowego ..ale przecież tej opcji niemam już na rachunku bo
    wygasła.
    I w związku z tym pytanie ... ja zrobić aby to jednak była strata ..
    bo gdybym sprzedał tą opcję w dni wygaśnięcia z 1 grosz to juz miałbym
    strate :(

    Pozdrawiam CSED

  • 2. Data: 2007-03-21 09:13:41
    Temat: Re: opcje giełdowe i podatek
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 20 Mar 2007 11:20:36 -0700, csed napisał(a):

> [...]
    > I w związku z tym pytanie ... ja zrobić aby to jednak była strata ..
    > bo gdybym sprzedał tą opcję w dni wygaśnięcia z 1 grosz to juz miałbym

    Niestety mają rację. Teraz już nic nie poradzisz. Na przyszłość jak już
    wiesz trzeba sprzedać choćby za grosz. Podobna zasada obowiązuje gdyby np
    któraś ze spółek goełdowych miała bankrutować.

  • 3. Data: 2007-03-21 22:35:21
    Od: c...@p...onet.pl

    On 21 Mar, 10:13, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

    > Niestety mają rację. Teraz już nic nie poradzisz. Na przyszłość jak już
    > wiesz trzeba sprzedać choćby za grosz. Podobna zasada obowiązuje gdyby np
    > któraś ze spółek goełdowych miała bankrutować.

    I gdzie tu uczciwość ... skoro tylko straty są odrzucane jako
    niemożliwe do rozliczenia :( Oj dostanie się BM-owi które mnie nie
    ostrzegło ... bo po pierwszej takiej transakcji powinni wysłać
    ostrzeżenie :)