  • 1. Data: 2007-03-20 18:37:01
    Temat: PIT/ZG
    Od: He(R)Sk <b...@i...pl>

    Gdzie w PIT/ZG wpisac (odliczyc) 30% diet za kazdy dzien pobytu
    w Wlk Brytanii ?

    --

    HeSk

  • 2. Data: 2007-03-20 23:45:10
    Temat: Re: PIT/ZG
    Od: "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>

    Użytkownik "HeRSk" <b...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Gdzie w PIT/ZG wpisac (odliczyc) 30% diet za kazdy dzien pobytu
    > w Wlk Brytanii ?
    =============
    30 diet to kwota przychodu zwolnionego, po prostu nie wykazujemy go
    Atomek

  • 3. Data: 2007-03-21 15:54:02
    Od: He(R)Sk <b...@i...pl>

    On Wed, 21 Mar 2007 00:45:10 +0100, "Atomek"
    <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl> wrote:

    > Użytkownik "HeRSk" <b...@i...pl> napisał w wiadomości

    > =============
    > 30 diet to kwota przychodu zwolnionego, po prostu nie wykazujemy go
    > Atomek

    ok, czy mozliwy jest wybor korzystnego rozliczenia

    ilosc_dni x 32 GBP x 0,3 ?

    --

    HeSk

  • 4. Data: 2007-03-21 18:47:21
    Od: "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>

    > ok, czy mozliwy jest wybor korzystnego rozliczenia
    >
    > ilosc_dni x 32 GBP x 0,3 ?

    ===========
    ilość dni x 32 GBP ale nie więcej niż 30 x 32GBP= 960 GBP
    to jest kwota zwolnona za rok 2006 . Przykład który podajesz dotyczy
    rozliczeń za rok 2007
    Art.21 ust.1 pkt 20 UPDF obowiązującej w roku 2006
    Atomek

  • 5. Data: 2007-03-22 06:02:41
    Od: He(R)Sk <b...@i...pl>

    On Wed, 21 Mar 2007 19:47:21 +0100, "Atomek"
    <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl> wrote:

> [...]
    > rozliczeń za rok 2007
    > Art.21 ust.1 pkt 20 UPDF obowiązującej w roku 2006

    wlasnie w Rz czytalem, ze jezeli korzystne jest rozliczenie j.w.
    czyli przy pobycie >3 m-ce to mozna stosowac juz w za 06 taki sposob
    rozliczenia. w jednym z US uzyskalem potwierdzenie tego, w innym
    mowiono o 960GBP, w innym o 2496 GBP za rok. program PITy dostepny
    w Internecie rowniez mowi o takim sposobie rozliczen. czary mary.
    i badz tu uczciwy !

    --

    HeSk

  • 6. Data: 2007-03-22 08:01:59
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Atomek napisał:

> [...]
    > rozliczeń za rok 2007
    > Art.21 ust.1 pkt 20 UPDF obowiązującej w roku 2006

    no to moze ejszcze i to;>

    ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym
    od osób fizycznych oraz o zmianie niektórych innych ustaw

    Art. 20. 1. Przepis art. 21 ust. 1 pkt 20 ustawy wymienionej w art. 1, w
    brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, ma zastosowanie do dochodów
    uzyskanych w 2006 r., z zastrzeżeniem ust. 2.
    2. Przepis ust. 1 nie ma zastosowania, jeżeli kwota dochodu
    korzystającego ze zwolnienia na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 20 ustawy
    wymienionej w art. 1, w brzmieniu obowiązującym w 2006 r., jest wyższa
    niż wynikająca z zastosowania art. 21 ust. 1 pkt 20 ustawy wymienionej w
    art. 1, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą.

  • 7. Data: 2007-03-22 08:04:29
    Od: Andrzej Smereka <a...@p...onet.pl>

    He(R)Sk napisał(a):

> [...]
    > mowiono o 960GBP, w innym o 2496 GBP za rok. program PITy dostepny
    > w Internecie rowniez mowi o takim sposobie rozliczen. czary mary.

    Gazeta Podatkowa nr 16 z 22.02.2007

    Ustawa nowelizująca z dnia 16 listopada 2006 r. wprowadziła do ustawy o
    pdof zmiany dotyczące zwolnienia od podatku części dochodów
    zagranicznych. Od 1 stycznia 2007 r. wolna od podatku jest część
    przychodów osób przebywających czasowo za granicą i uzyskujących tam
    dochody ze stosunku pracy, za każdy dzień pobytu za granicą, w którym
    osoba taka pozostawała w stosunku pracy. Kwota tego zwolnienia nie może
    przekroczyć 30% diety określonej w przepisach dotyczących należności
    przysługujących pracownikom sfery budżetowej z tytułu zagranicznej
    podróży służbowej za każdy taki dzień. Do końca 2006 r. wolna od podatku
    była część dochodów uzyskiwanych ze stosunku pracy za granicą za każdy
    dzień, w którym wykonywana była praca. Zwolnienie dotyczyło dochodów
    nieprzekraczających rocznie równowartości 30 diet. Przy czym w
    rozliczeniu za 2006 r., na mocy przepisów przejściowych, podatnicy mogą
    wybrać, z którego zwolnienia będą korzystać. Ponieważ Czytelniczka
    pracowała za granicą tylko miesiąc, korzystniejsze dla niej będzie
    zastosowanie zwolnienia obowiązującego w 2006 r. Jednak w przypadku
    Czytelniczki przychód można pomniejszyć tylko o 26 diet, tj. 832 GBP (26
    × 32 GBP), gdyż w okresie zatrudnienia wykonywała pracę przez 26 dni.

  • 8. Data: 2007-03-23 13:17:04
    Od: "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>

    Czytając art.27 ust.8 i 9a nasuwają mi się pewne wątpliwości.
    1. Jak wynika z zapisu ustawy, Podatku zaplaconego za granicą nie można
    odliczyć od podatku w pełnej wysokości. obowiązuje tu limit wg którego kwota
    odliczenia nie może przekroczyć tej cześci podatku od łącznych dochodów
    uzyskanych w kraju i zagranicą które proporcjonalnie przypadają na dochód
    osiągniety za granicą. Z literalnego brzmienia ustępu 9a oraz z objaśnień do
    pit-36 cytat:

    "W tym przypadku kwotę podatku obliczonego według skali od łącznych dochodów
    uzyskanych za granicą i w Polsce należy pomnożyć przez kwotę dochodu
    uzyskanego za granicą (wykazanego w części D.1., D.2. zeznania), a następnie
    podzielić przez kwotę łącznego dochodu uzyskanego za granicą i w Polsce."

    Problem w tym od którego dochodu policzyć ten łączny podatek. jeżeli przyjąć
    że dochód jest zdefiniomany w art.9 to nalezałoby wziąć dochód zgodnie z
    jego definicją, przed odliczeniami. (zmusza nas to do policzenia go sobie
    "na boku" bo w pit-36 nie ma takiej pozycji) Z drugiej jednak strony wydaje
    się że zdroworozsądkowo: podatek zapłacony za granicą nie może być odliczony
    w większej wysokości niż gdyby dochód z zagranicy osiągnięty został w kraju,
    a to prowadzi do wniosku że trzeba wziąć pod uwagę łączny dochód po
    odlizeniach - czyli podatek z poz.163. Sprawa jest istotna, bo daje różne
    limity do odliczeń.

    2. Druga uwaga jaka mi się nasuwa, to brak możliwości odliczenia kosztów i
    pomniejszenia dochodu o diety w przypadku opisanym w art.27.ust.8 (czy np.
    dochody z niemiec czy francji). Ktos mógłby z rozpędu tego dokonać, dlatego
    o tym piszę.

    Atomek

  • 9. Data: 2007-03-23 17:25:10
    Od: He(R)Sk <b...@i...pl>

    On Fri, 23 Mar 2007 14:17:04 +0100, "Atomek"
    <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl> wrote:

> [...]
    > dochody z niemiec czy francji). Ktos mógłby z rozpędu tego dokonać, dlatego

    W podpowiedzi do progarmu PIT autorstwa bodajze Konopki jest
    napisane, ze mozna w przypadku Wlk Brytanii odliczyc diety:
    ilosc_dni x 32 GBP x 0,3 jako korzystniejsza przy pracy >3 mce.
    watpliowsc budzi sposob liczenia dni. w jednym przypadku przyjmuje
    sie dni w ktorych wykonywano prace (wtedy za rok 2496 GBP) w innym
    dni pobytu. odliczenia dokonuje sie w PIT/ZG i przenosi do PIT 36
    doliczajac koszty uzyskania przychodu 1227 (za 12-mcy).

    --

    HeSk

  • 10. Data: 2007-03-24 17:47:53
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Atomek napisał:

    > 2. Druga uwaga jaka mi się nasuwa, to brak możliwości odliczenia kosztów
    > i pomniejszenia dochodu o diety w przypadku opisanym w art.27.ust.8 (czy
    > np. dochody z niemiec czy francji).

    dlaczego?