  • 1. Data: 2006-01-17 11:32:51
    Temat: PIT a sprzedaz na allegro bez DG
    Od: "J_Bond" <i...@X...pl>

    witam serdecznie

    jako że sprzedałem kilkadziesiąt przedmiotów na allegro (nie prowadząć
    zarejestrowanej DG) w grudniu 2005 roku chciałbym się rozliczyć z US tak by
    mnie nie wzywano i nie kontrolowano zanadto.

    jak rozliczyć taką sprzedaż ??
    dodam że na każdym przedmiocie zarobiłem ok 10-20%
    nie licząć kosztów.
    sprzedawałem przedmioty nowe.

    Pz.

  • 2. Data: 2006-01-17 22:14:34
    Temat: Re: PIT a sprzedaz na allegro bez DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Jan 2006, J_Bond wrote:

> [...]
    > mnie nie wzywano i nie kontrolowano zanadto.
    >
    > jak rozliczyć taką sprzedaż ??
    > dodam że na każdym przedmiocie zarobiłem ok 10-20%

    Przeczytaj wątek:
    "Sprzedaż na Allegro, a teraz klopot - co zrobic ?"

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-01-18 08:28:02
    Od: "J_Bond" <i...@X...pl>

    czytałem i dlatego chce uniknąć takiej sytuacji jak ma missiek

  • 4. Data: 2006-01-18 10:20:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Jan 2006, J_Bond wrote:

    > czytałem i dlatego chce uniknąć takiej sytuacji jak ma missiek

    ...heh, to ewidencja pomoże rozwiązać problem zwolnienia
    z VAT a dokładniej *takiego* ataku jaki US przypuścił
    na Misska...
    Jak zabrać się za podatek dochodowy nie wiem, bo definicja
    DG z PD i VAT choć podobne trochę się różnią... w PD
    jest np. "z której uzyskane przychody nie są zaliczane do
    innych przychodów" - IMVHO na "inny przychód" się jednak
    nie łapią, zaś uznanie że to przychody z DG może postawić
    pytanie dlaczego nie zostało złożone zawiadomienie
    o prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów oraz gdzie
    jest ta księga!

    Acha - i specsygnaturka przy okazji :) (przeczytaj)

    pozdrowienia, Gotfryd
    O: No bo normalnie to każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Co należy do bardziej wkurzajšcych obyczajów niektorych newsowiczów ?