  • 1. Data: 2006-01-17 10:08:35
    Temat: faktura
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Witam!
    Prowadzę DG jako osoba fizyczna.
    Mam pytanie, czy jeśli kupuję coś na firmę, to wystarczy jeśli na
    fakturze będzie moje imię i nazwisko oraz NIP ale bez nazwy firmy?

    --
    ____ _ _
    / ___| ___| |____ _____ ___| |_ ___ _ __

  • 2. Data: 2006-01-17 21:56:34
    Temat: Re: faktura
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Jan 2006, Schwester wrote:

    > Witam!
    > Prowadzę DG jako osoba fizyczna.
    > Mam pytanie, czy jeśli kupuję coś na firmę, to wystarczy jeśli na fakturze
    > będzie moje imię i nazwisko oraz NIP ale bez nazwy firmy?

    ...podatnikiem jesteś sam, więc *niby* wystarczyłoby... :)
    Faktura "na firmę" rozwiązuje istotny problem formalny: wykazania
    czy nabycie zostało poniesione *w celu* DG, co uprawnia do
    uznania za koszt i odliczenia:
    http://groups.google.pl/groups?as_q=celu&num=100&hl=
    pl&as_oq=nabycie+nabyte+poniesione+poniesienie&as_ug
    roup=*.podatki

    IMVHO dopisek na f-rze "zakup nie dla celów konsumenckich" albo coś
    w tym stylu jest równie dobrym "wykazaniem zamiarów" :)

    Warto podkreślić że jeszcze nikt się np. tu nie zgłosił z przypadkiem
    hm... retorsji US z tego powodu, ale formalnie ustawa o podatku dochodowym
    *nie* pozwala zasadniczo (są wyjątki! - środk trwałe np. są takim
    wyjątkiem!) zaliczyć w koszt czegoś co zostało *jedynie* ZUŻYTE
    na cele DG.
    Przepis pozwala zaliczyć w koszt jedynie wydatki "poniesione
    w celu uzyskania przychodu" - czyli oprócz rzeczywistego zużycia
    wydatek musiał mieć na celu przychód kiedy był ponoszony.
    Jak się kupi coś "dla siebie" i następnie *przeznaczy* na DG,
    to... wnioski trzeba samemu wyciągać :) (a raczej :( !)
    A jak coś nie może stać się kosztem - to nie można również odliczać
    VAT...
    I podkreślam że są wyjątki z owymi ST na czele.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-01-18 07:32:18
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    >
    > IMVHO dopisek na f-rze "zakup nie dla celów konsumenckich" albo coś
    > w tym stylu jest równie dobrym "wykazaniem zamiarów" :)

    Od wykazania zamiaru jest na tej fakturze NIP.