  • 1. Data: 2005-01-27 09:11:41
    Temat: PIT i spadek
    Od: "PawelT" <p...@p...onet.pl>

    Witam Wszystkich
    Chcialbym sie dowiedziec, czy moja tesciowa
    powinna umiescic w PIT wartosc spadku po swoim
    mezu? (US juz pobral od niej jakis podatek). A jezeli
    tak, to w ktorej rubryczce?
    Pozdrawiam
    PawelT

  • 2. Data: 2005-01-27 10:10:58
    Temat: Re: PIT i spadek
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Jan 2005, PawelT wrote:

    >+ Witam Wszystkich
    >+ Chcialbym sie dowiedziec, czy moja tesciowa
    >+ powinna umiescic w PIT wartosc spadku po swoim
    >+ mezu?

    ++++
    Podmiot i przedmiot opodatkowania
    Art. 1. Ustawa reguluje opodatkowanie podatkiem dochodowym
    dochodów osób fizycznych.
    Art. 2. 1. Przepisów ustawy nie stosuje się do:
    3) przychodów podlegających przepisom o podatku od spadków i darowizn,
    ----

    Spadki (i darowizny) nie podlegają pod PIT :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-01-27 10:33:03
    Od: "PawelT" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > ----
    >
    > Spadki (i darowizny) nie podlegają pod PIT :)

    Witam
    Dziękuję za szybką odpowiedź, ale czy nie ma w tym druku (PIT iles tam)
    jakiejś rubryczki, gdzie wpisuje się przychody niepodlegające
    opodatkowaniu, i czy nie trzeba tam wpisać tego spadku?

    Pozdrowienia
    i polecam się na przyszłość :-)
    PawelT

  • 4. Data: 2005-01-27 18:29:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    >+ jakiejś rubryczki, gdzie wpisuje się przychody niepodlegające
    >+ opodatkowaniu, i czy nie trzeba tam wpisać tego spadku?

    Nie, spadki rozlicza się "osobno" !
    Ten druk ma w nazwie "PIT" i obejmuje tylko TEN podatek,
    od innych podatków są inne druki :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-01-28 07:06:27
    Od: "PawelT" <p...@p...onet.pl>

    > On Thu, 27 Jan 2005, PawelT wrote:
    >
    > Nie, spadki rozlicza się "osobno" !
    > Ten druk ma w nazwie "PIT" i obejmuje tylko TEN podatek,
> [...]

    Serdecznie dziękuję
    PawelT