  • 1. Data: 2005-01-27 00:40:07
    Temat: 1) Faktura VAT prawnie, 2) sprzedaż środka nietrwałego;)
    Od: tester <t...@t...tester>

    Witajcie!

    Nasunęły mi się takie 2 pytania( hipotetyczne ;-) ):

    1)Kupuję sobie jakąś rzecz na fakturę, dajmy na to na osławionym Allegro, czyli
    "zdalna transakcja" - przelew i towar w odpowiedzi (lub jakis sklep internetowy).
    Przypuszczam, ze faktura, którą otrzymałem nie jest do końca "prawa" lub
    rozmyśliłem się z chęci trzymania towaru "na firmę". Czy teraz jeśli wyrzucę
    sobie tą fakturę do przysłowiowego "kosza" i nie będę z jej tytułu czynił
    żadnych odpisów VATu (jestem na ryczałcie od usług + VAT) to coś mi za to grozi?
    Czy coś również grozi takiemu sprzedawcy, który wystawił na mnie fakturę
    zakupu,przyjdzie do niego osławiona "kontrola krzyżowa" i zechce sprawdzić czy
    ja mam fakturę (oryginał) a ja ją sobie wyrzucę? A co by było gdy kupujący jest
    osoba fizyczna (szary ludek) i wywali sobie fakturę (przecież nie ma obowiązku
    jej trzymania)?

    2)Kupiłem drukarkę sobie na firmę powiedzmy za 600zł i wrzucam VAT w
    koszty(tylko tyle mogę na ryczałcie), poużywam powiedzmy ją rok i będę chciał ją
    sprzedać z firmy, bo np spodoba mi się nowszy model drukarki do firmy(świadczę
    usługi na ryczałcie, nie handluję sprzętem)
    a)Czy oprócz dołożenia VATu do ceny netto sprzedaży coś musze jeszcze robić
    (jakiś dochodowy po sprzedaniu od tego NETTO???)
    b)Czy wylatuję z ryczałtu pod groźbą prowadzenia handlu do KPIRU i jakies kary?
    c)Jeśni ani a) ani b) to jak to rozwiązać???
    d)Czy jest jakis okres trzymania sprzętu w firmie, żeby nie zostać podciągniętym
    pod handel i wyrzuconym do KPIRu?

    Jak to jest w przepisach?
    Za wszelakie odpowiedzi z góry Dziękuję!!!

  • 2. Data: 2005-01-27 08:56:24
    Od: "W.R." <wojciech_WYCINANKA@ratymirski_WYCINANKA.net>

    Dnia 05-01-27 01:40 tester napisal(a), co nastepuje:
> [...]
    > Przypuszczam, ze faktura, którą otrzymałem nie jest do końca "prawa" lub
    > rozmyśliłem się z chęci trzymania towaru "na firmę". Czy teraz jeśli

    Nie ma obowiązku księgowania takich kosztów ani odliczania VAT więc
    faktury nie musisz ewidencjonować.
    A sprzedawcy raczej nic nie grozi - kontrole krzyżowe zwykle chodzą w
    druga stronę - od kupującego do sprzedawcy.
    A w tej sytuacji, jesli sprzedawca VAT od faktury odprowadził a ty nie
    odliczyłeś to Skarb Państwa jest tylko na plus.

    --
    pozdrawiam
    Wojciech Ratymirski

  • 3. Data: 2005-01-27 09:53:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Jan 2005, tester wrote:
> [...]
    > + żadnych odpisów VATu (jestem na ryczałcie od usług + VAT) to coś mi za to

    Przeczytaj wątek: "księgowanie faktur - obowiązkowe?", w okolicy
    14-15 stycznia br.

> [...]
    > + kupujący jest osoba fizyczna (szary ludek) i wywali sobie fakturę (przecież

    To działa w drugą stronę: jak KUPUJĄCY odliczył VAT a u sprzedawcy
    nie ma kopii (wpisanej do ES i zaliczonej do podatku należnego)
    wtedy kupujący ma problem.
    Sprzedawca swoje zrobił, podatek zapłacił. Jak ktoś nic nie odliczył
    to Skarb Państwa szkody nie ma :)

    > + 2)Kupiłem drukarkę sobie na firmę powiedzmy za 600zł i wrzucam VAT
    > + w koszty(tylko tyle mogę na ryczałcie),

    Kpisz czy żartujesz ? No powiedz ?
    Jesteś VATowcem i NIE ODLICZASZ VAT ???
    Czy może nie odliczasz dlatego że prowadzisz *sprzedaż zwolnioną* (a to
    nie ma NIC do "bycia na ryczałcie" !) ??
    I jeszcze coś: jak ty koszty na ryczałcie liczysz ? ;)
    Aby na pewno nie pomieszałeś "kosztów" z "odliczeniem VAT naliczonego" ?

> [...]
    > + a)Czy oprócz dołożenia VATu do ceny netto sprzedaży coś musze jeszcze robić
    > + (jakiś dochodowy po sprzedaniu od tego NETTO???)

    IM*H*O to jest dochód.... :(

    > + b)Czy wylatuję z ryczałtu pod groźbą prowadzenia handlu do KPIRU i jakies
    > + kary?

    Powoli, powoli.
    A ty się orientujesz aby co jest w ustawie ds. ryczałtu ???
    Od kiedy to na ryczałcie handel jest zabroniony ?!

    > + c)Jeśni ani a) ani b) to jak to rozwiązać???
    > + d)Czy jest jakis okres trzymania sprzętu w firmie, żeby nie zostać
    > + podciągniętym pod handel i wyrzuconym do KPIRu?

    ...ależ jest osobna stawka ryczłtu DLA HANDLU właśnie !!!
    Ech... podatniku, weź ty:
    www.podatki.pl
    zarejestruj się (darmowe)
    ...i przeczytaj.
    WSZYSTKO.
    Na początek ustawę i rozporządzenia o ryczałcie i VAT :)
    ....masz w plecy tydzień czytania i niestrawność, ale to już nie moja
    sprawa ;)

    > + Jak to jest w przepisach?

    :)
    Poczytaj te przepisy. Poważnie mówię :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-01-27 10:22:09
    Od: tester <t...@t...tester>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > I jeszcze coś: jak ty koszty na ryczałcie liczysz ? ;)
    > Aby na pewno nie pomieszałeś "kosztów" z "odliczeniem VAT naliczonego" ?
    Nie pomieszalem (płacę ryczałt i VAT od wykonywanych usług), tylko VAT odliczony
    z tego tytulu
    nazwalem kosztem VAT - co za roznica i jedno i drugie jest poniesione i sie odlicza.

    > IM*H*O to jest dochód.... :(

    > Powoli, powoli.
    > A ty się orientujesz aby co jest w ustawie ds. ryczałtu ???
    > Od kiedy to na ryczałcie handel jest zabroniony ?!
    Nie mma handlu w PKD - jak mowie nie handluje tylko chce pozbyc sie starego
    sprzetu i kupic nowy, a stary sprzedac legalnie.

    > ...ależ jest osobna stawka ryczłtu DLA HANDLU właśnie !!!
    Pytanie nadal aktualne. Jak masz doswiadczenie to odpisz, jak nie - No Comments.

  • 5. Data: 2005-01-27 11:21:59
    Od: "W.R." <wojciech_WYCINANKA@ratymirski_WYCINANKA.net>

    Dnia 05-01-27 11:22 tester napisal(a), co nastepuje:

    > Nie pomieszalem (płacę ryczałt i VAT od wykonywanych usług), tylko VAT
    > odliczony z tego tytulu
    > nazwalem kosztem VAT - co za roznica i jedno i drugie jest poniesione i
    > sie odlicza.

    No pewnie. Między PIT a VAT też nie ma różnicy, jedno i drugie to
    podatek, który trzeba zapłacić.

    > Nie mma handlu w PKD - jak mowie nie handluje tylko chce pozbyc sie
    > starego sprzetu i kupic nowy, a stary sprzedac legalnie.

    Jak sam piszesz, to nie jest handel. IMHO aka okazjonalna sprzedaż
    zużytego sprzętu nie powoduje, że prowadzisz działalność w zakresie
    handlu (brak ciągłości). W końcu jak np. szpital sprzedaje na złom stare
    łóżka to nie znaczy, że staje się firmą handlową.

    --
    pozdrawiam
    Wojciech Ratymirski

  • 6. Data: 2005-01-27 18:27:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Jan 2005, tester wrote:
    [...]
    > + Nie pomieszalem (płacę ryczałt i VAT od wykonywanych usług), tylko VAT
    > + odliczony z tego tytulu
    > + nazwalem kosztem VAT - co za roznica

    Jakby ci to powiedzieć... posługujesz się własnym jezykiem
    to ja cię nie rozumiem, nie uczyłem się go.
    Pojęcie "koszt" ma JEDNO znaczenie (choć koszty dzieli się na
    KUP i NKUP, zaliczane kasowo i mamoriałowo tudzież inne sposoby)
    i "koszt VAT" IMHO czytelnie oznacza jedno: VAT którego nie można
    odliczyć i można *tylko* dać w KUP.

    > + i jedno i drugie jest poniesione i sie odlicza.

    ....tia. I dzięki takim 'uproszczeniom pojęć' mamy na grupie
    kfitaki z dedukcją jakoby koszty odliczało się od podatku :>

    > + > A ty się orientujesz aby co jest w ustawie ds. ryczałtu ???
    > + > Od kiedy to na ryczałcie handel jest zabroniony ?!
    > + Nie mma handlu w PKD

    Znaczy: chciałeś napisać "nie ma" czy "nie mam" ??

    > + - jak mowie nie handluje tylko chce pozbyc sie starego
    > + sprzetu i kupic nowy, a stary sprzedac legalnie.

    A co to ma do "wylatywania z ryczałtu" ???
    Najwyraźniej chciałeś zadać inne pytanie: "czy dopuszczalne jest
    wykonywanie czynności nie wpisanych do PKD".
    Zresztą też nieścisłe :) bo "sprzedaż ST" to czynność uboczna.

    > + > ...ależ jest osobna stawka ryczłtu DLA HANDLU właśnie !!!
    > + > > + Jak to jest w przepisach?
    > + Pytanie nadal aktualne. Jak masz doswiadczenie to odpisz

    "Doświadczenie" ??
    Nie mam, bo nie jestem ryczałtowcem.

    > + jak nie - No Comments.

    No comments.
    Odpowiedź (na pytanie o które NAJWYRAŹNIEJ ci chodziło, pomjając
    iż te które zadałeś RÓWNIEŻ) jest na tyle oczywista że rzeczywiście
    nie trzeba komentować.
    Jeśli nie chcesz myśleć... to trudno.
    Tak, moje posty miały na celu żebyś sobie odpowiedział SAM.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-01-28 01:27:45
    Od: tester <t...@t...tester>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    > Znaczy: chciałeś napisać "nie ma" czy "nie mam" ??

    nie mam

> [...]
    > wykonywanie czynności nie wpisanych do PKD".
    > Zresztą też nieścisłe :) bo "sprzedaż ST" to czynność uboczna.

    To nie pisz.

> [...]
    > nie trzeba komentować.
    > Jeśli nie chcesz myśleć... to trudno.
    > Tak, moje posty miały na celu żebyś sobie odpowiedział SAM.

    Idąc Twoim torem rozumowania zamknąłbys wszelkie dyskusje na które masz więcej
    pojęcia od innych "raczkujących". Jakby tak wyglądała szkoła to byś do dziś
    siedział na drzewie nie potrafiąc przemnożyć 2 przez 2, a listy dyskusyjne w
    twoim wydaniu świeciłyby pustkami(co najwyżej mogłby zabrać głos ktoś kto ma co
    najminej tyle w głowie co Ty - tu zapewne powinna zapaść w/g Ciebie cisza bo z
    ogromnym trudem dostrzegasz dziedziny w których jesteś zielony jak groszek).
    Ktoś Cie jednak nauczył kiedyś trzymania lutownicy i posługiwania kalafonią,
    wtedy kiedy byłeś totalnym laikiem, więc raz na zawsze naucz się tolerancji
    dla ludzi którzy szukają informacji i nie chcą kopać się w opasłych tomach.
    Tolerancji w życiu nigdy "za wiele"... Nie chcesz - nie pisz, chcesz - pomóż -
    chyba to jest proste.
    Swoje frustracje z powodu tzw. "głupich pytań" wylej gdzie indziej (jesli wogóle
    masz gdzie i do kogo).Nie ma głupich pytań , są tylko głupie snobistyczne
    odpowiedzi.
    Pozdrawiam.

  • 8. Data: 2005-01-28 05:20:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello tester,

    Friday, January 28, 2005, 2:27:45 AM, you wrote:

    [....]

    > Swoje frustracje z powodu tzw. "głupich pytań" wylej gdzie indziej (jesli wogóle
    > masz gdzie i do kogo).Nie ma głupich pytań , są tylko głupie snobistyczne
    > odpowiedzi.

    Swoje frustracje z powodu odpowiedzi na głupie pytania wylej gdzie
    indziej (jeśli w ogóle masz gdzie i do kogo). Są głupie pytania i są
    do nich adekwatne odpowiedzi.

    Poza tym, drogi anonimie, wielka szkoda, że nie masz odwagi wystąpić z
    otwartą przyłbicą, tylko kryjesz się za tzw. "nickiem" i sfałszowanym
    adresem. Poszczekujesz zza nich jak kundel zza płota a nawet do końca
    poprawnego gramatycznie i logicznie zdania z siebie wydusić nie
    potrafisz. Masz pretensje o 'niewłaściwą' odpowiedź a paprawnie
    pytania zadać nie potrafisz.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2005-01-28 12:32:41
    Od: tester <t...@t...tester>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
> [...]
    > poprawnego gramatycznie i logicznie zdania z siebie wydusić nie
    > potrafisz. Masz pretensje o 'niewłaściwą' odpowiedź a paprawnie

    Witaj!

    0.Prawo do prywatności przysługuje każdemu internaucie. (masz jakiś problem -
    idź do telewizji;) )

    1. Znajdź słowo "niewłaściwy" w moim poście. Zadaję pytanie na różne sposoby,
    stosownie do swojej wiedzy na dany temat - mój sposób pojmowania przepisów może
    się różnić od twojego (w kwestii zrozumienia przepisów i nie tylko). Gdyby tak
    nie było nie zadawano by tu tylu pytań. Prawo jest dla ludzi, a nie dla
    prawników/snobów. Niektórym się jednak wydaje,ze dla prawnikow bo studiowali
    "logike" na prawie lub gdzie indziej, a nie tylko dla takich jest ta lista.

    2.Jeśli ktoś nie chce komuś podać prawdziwej odpowiedzi, a chce udowodnic swoją
    "wyższość", to czyni to uszczypliwymi uśmieszkami i ironicznymi pytaniami jak
    jest w przypadku tej dyskusji ( kontrprzyklad - spojrz post obok od
    wojciech_WYCINANKA@ratymirski_WYCINANKA.net - można się nauczyć odpowiadac po
    ludzku). Jednak ludzie podobni tobie muszą odchorować jakoś swój dzień pracy "na
    infolinii" i kontakt z klientem - pewnie robią to tu.

    3.Gdyby grupa była wyposazona w FAQ napisane po ludzku nie pojawiałyby się na
    niej te same pytania, a ta konsekwencje dźwigają wszyscy którzy tu zaglądają.

    4.Pewnie jak się uczyłeś "literek" w szkole to też Cię odesłali do Enyklopedii z
    głupim pytaniem, że nie wiesz jak się pisze "A" i ślady tego nosisz w sobie do
    dziś (widać koszmary z dzieciństwa przenoszą się na życie dorosłe).

    5.Ludzie Cie ocenią jaki jestes w kontaktach dla wszystkich, a nie tylko dla
    wybranych.

    Pozdrawiam i zobowiazuje sie ze nie bede polemizowal dalej z odpowiedziami,
    poniewaz uwazam kazdy moze miec wlasne zdanie na temat listy i odpowiedzi. Moim
    celem aby lista wygladala troche przyjazniej dla zwyklych ludzi, ktorzy zadaja
    pytania i szukaja odpowiedzi od kogos, kto ma cos "w malym palcu" i chce
    najzwyczajniej pomoc drugiej osobie.

  • 10. Data: 2005-01-28 18:40:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello tester,

    Friday, January 28, 2005, 1:32:41 PM, you wrote:

    > 0.Prawo do prywatności przysługuje każdemu internaucie. (masz jakiś problem -
    > idź do telewizji;) )

    Tchórzostwo nazywasz prawem do prywatności?

    [...]

> [...]
    > Enyklopedii z głupim pytaniem, że nie wiesz jak się pisze "A" i
    > ślady tego nosisz w sobie do dziś (widać koszmary z dzieciństwa

    Wyobraź sobie, że do szkoły trafiłem już z umiejętnością czytania i
    pisania. I było to za czasów, gdy o zerówkach jeszcze się nikomu nie
    śniło. I już od tamtych lat posiadam coś takiego, co się nazywa
    'ciekawość świata'. Nie jestem - tak jak ty - ofiarą bezstresowego
    wychowania, której wszystko podano na tacy i która uważa, że cały
    świat ma się wokół niej kręcić.
    Odrobinę wysiłku też trzeba od siebie włożyć, choćby to miał być
    tylko wysiłek zadania poprawnego pytania.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl