  • 1. Data: 2005-01-27 09:58:16
    Temat: Korekta daty sprzedaży i wystawienia na fakturze vat -jak?
    Od: "Wojtek" <z...@o...pl>

    Witam szanownych grupowiczów
    Mam pytanie odnośnie skorygowania daty sprzedaży i wystawienia faktury vat.
    Wystawiałem kolejne faktury z datą 29.12.2004. Jedna z nich (w środku)
    poszła do nabywcy z datą 31.12.2004.
    Jak powinienem skorygować ten błąd? Notę korygującą może wystawić mi
    nabywca, ale niebardzo się do tego kwapi a ja sam noty do własnej faktury
    wystawić nie mogę. Zasugerował mi za to, żebym wystawił korektę następującej
    treści:
    Faktura Korygująca nr ..... do faktury nr ...... z dnia: data sprzedaży
    29.12.2004, data wystawienia 29.12.2004. Treść korygowana: data sprzedaży
    jest: 31.12.2004, powinno być: 29.12.2004
    data wystawienia jest: 31.12.2004, powinno być: 29.12.2004.

    Natomiast w US pani powiedziała mi po długim namyśle, żebym wystawił notę
    wewnętrzną, a potem jeszcze troszkę przewertowała ustawy i zaczęło jej się
    wydawać, że jednak może wystawić całą fakturę korygującą z pozycjami i
    dopisać , że koryguję daty –ale przekonująca nie była.
    Czy ktoś może spotkał się z takim błędem i wie jak to formalnie powinno być
    poprawione? Czy mogę wystawić korektę, czy tylko nabywca na moją prośbę może
    wystawić do takiej faktury notę? Przewertowałem trochę grupy dyskusyjne i
    ustawy, ale nic nie znalazłem na temat korygowania daty faktury od strony
    sprzedawcy. Może ktoś mógłby podać jakiś odnośnik do ustawy, gdzie mógłbym
    to znaleźć albo wie jak to rozwiązać.

    Z góry dziękuję za pomoc
    Wojtek

  • 2. Data: 2005-01-27 10:15:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Jan 2005, Wojtek wrote:
    >+ Zasugerował mi za to, żebym wystawił korektę
    [...]
    >+ Natomiast w US pani powiedziała mi po długim namyœle, żebym wystawił notę
    >+ wewnętrznš

    ..yph... a powiedziała co to za zwierz ? ;)

    >+ a potem jeszcze troszkę przewertowała ustawy i zaczęło jej się
    >+ wydawać, że jednak może wystawić całš fakturę korygujšcš

    :)

    >+ Czy mogę wystawić korektę

    ...a jakżeby inaczej...

    ********* ROZPORZĄDZENIE *********
    § 20. 1. Fakturę korygującą wystawia się również, gdy podwyższono
    cenę po wystawieniu faktury lub w razie stwierdzenia pomyłki
    w cenie, stawce lub kwocie podatku
    bądź
    w jakiejkolwiek innej pozycji faktury.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-01-27 11:10:52
    Od: "Wojtek" <z...@o...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik" napisał :

    > ..yph... a powiedziała co to za zwierz ? ;)

    nie dopytywałem, ale poza firmę toto nie wychodzi więc po co? I tak
    kontroler by się przyczepił.

    > :)

    > ...a jakżeby inaczej...
    >
    > ********* ROZPORZĄDZENIE *********
    > § 20. 1. Fakturę korygującą wystawia się również [..]w razie stwierdzenia
    pomyłki [..]
    > w jakiejkolwiek innej pozycji faktury.
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    No dobra -dzięki, ale co na tej korekcie powinienem zamieścić? Czy tylko
    informację o tym, ze koryguję daty, czy całą fakturę pierwotną z pozycjami,
    stawkami? Tam nic się nie zmieniło.
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-01-27 18:38:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    >+ informację o tym, ze koryguję daty, czy całą fakturę pierwotną z pozycjami,

    ...mam pytanie: czy zajrzałeś do tego rozporządzenia ? ;)

    Bo tak to ja je za pomocą cytatów całe na grupę przecutpastuję :]
    Modemowcy zaczną gryźć... :>

    +++
    3. Faktura korygująca wystawiana w przypadku pomyłek, o których
    mowa w ust. 1, zawiera dane określone w ust. 2 pkt 1, pkt 2
    lit. a, kwoty podane w omyłkowej wysokości oraz kwoty w wysokości
    prawidłowej.
    [wspomiany ust.2:]
    2. Faktura korygująca dotycząca podwyższenia ceny powinna zawierać co
    najmniej:
    1) numer kolejny oraz datę jej wystawienia;
    2) dane zawarte w fakturze, której dotyczy faktura korygująca:
    a) określone w § 12 ust. 1 pkt 1-3,
    b) nazwę towaru lub usługi objętych podwyżką ceny;
    3) kwotę podwyższenia ceny bez podatku;
    4) kwotę podwyższenia podatku należnego.
    [wspomianiy par. 12.1.1-3:]
    § 12. 1. Faktura stwierdzająca dokonanie sprzedaży, powinna zawierać co
    najmniej:
    1) imiona i nazwiska lub nazwy bądź nazwy skrócone sprzedawcy i nabywcy
    oraz ich adresy;
    2) numery identyfikacji podatkowej sprzedawcy i nabywcy, z zastrzeżeniem
    ust. 10 i 11;
    3) dzień, miesiąc i rok albo miesiąc i rok dokonania sprzedaży oraz datę
    wystawienia i numer kolejny faktury oznaczonej jako "FAKTURA VAT";
    podatnik może podać na fakturze miesiąc i rok dokonania sprzedaży w
    przypadku sprzedaży o charakterze ciągłym;
    ---

    IMHO oczywistym jest iż musi być owo "zmienione pole" (czyli data)
    oraz cały nagłówek wg par.12 j.w.; zmian ceny nie ma więc nie
    ma obowiązku podania "tabelki".
    Ale sądzę że MOŻNA zapodać całą "nową treść".
    IMHO... przymusu nie ma. Ale "nagłówek" z NIPami, adresami itp
    jak widać musi być.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)