eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPIT od odszkodowania z komunikacyjnego OC - jak odzyskać od ubezpieczyciela? › PIT od odszkodowania z komunikacyjnego OC - jak odzyskać od ubezpieczyciela?
    From: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: PIT od odszkodowania z komunikacyjnego OC - jak odzyskać od
    ubezpieczyciela?
    Date: Wed, 28 Jan 2009 02:04:55 -0800 (PST)

    Stan faktyczny: auto poszkodowanego (moje) jest środkiem trwałym w
    mojej (jednoosobowej) DG (opodatkowanej na zasadach ogólnych i
    rozliczającej się na podstawie KPiR) i nie jest objęte "dobrowolnym
    ubezpieczeniem (ani AC ani NNW). W styczniu była stłuczka, w której
    jestem poszkodowany.

    TU (dla ciekawych: "AXA") wypłaciło mi już jakąś kwotę (wg swojego
    kosztorysu) traktując ją jako netto. To jest OK, bo VAT mogę odliczyć
    (nie ma już w ustawie o VAT zastrzeżenia, że wydatek opisany fakturą
    musi być KUP).

    Problem polega na tym, że chcę się domagać od TU, żeby zapłaciło mi
    także PIT, którym objęte jest odszkodowanie, skoro wydatek na naprawę
    (faktura warsztatu będzie na mnie) nie może być kosztem podatkowym.
    Nie widzę powodu, żeby z własnej kieszeni ponosić koszty szkody, którą
    z mocy prawa pokrywa mi w imieniu sprawcy jego TU.

    Coś mi się kołacze, że sąd administracyjny orzekł już kiedyś w
    podobnej sprawie, że owa kwota PIT jest szkodą w rozumieniu OC.
    Próbowałem szukać, ale bezskutecznie. Czy ktoś z Was może jest w
    stanie poratować sygnaturą, linkiem albo inną informacją, która
    poparłaby moje argumenty?

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski