    From: "AR" <...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: PIT od pracodawcy
    Date: Mon, 7 Apr 2003 17:45:39 +0200

    Witam.
    Zbliża się moment rozliczenia z Wielkim Bratem (podatki) i okazało się, że
    mój były pracodawca z którym nie rozstałem się w miłej atmosferze jeszcze
    nie przesłał mi PIT-u za ubiegły rok w związku z czym mam kilka pytań:
    Czy pracodawca ma obowiązek przesłać swojemu pracownikowi PIT za ubiegły rok
    pracy?
    Do jakiego terminu pracodawca musi przesłać pracownikowi PIT?

    Od momentu gdy zmieniłem pracę zmieniłem także adres do korespondencji,
    adres zameldowania się nie zmienił.
    Czy pracodawca może się wykręcić sianem, że wysyłał PIT tylko, że pod
    adresem do korespondencji nikt go nie odbierał? Pracodawca posiada
    oczywiście mój adres zameldowania.
    Jeżeli zechcę poinformować go o zmianie adresu do korespondencji to czy list
    polecony z potwierdzeniem odbioru jest wiążący (przecież to nie ja musiałem
    go wysłać)? Co zrobić by pracodawca nie mógł potem powiedzieć "nie
    wiedziałem!". W przypadku gdy tego PIT-u nie zdobędę to jak mam wyliczyć
    zeznanie podatkowe "na oko"?

    Pozdrawiam
    AR