  • 1. Data: 2006-01-09 16:42:16
    Temat: KPiR wpis do ewidencji
    Od: marcin <m...@o...pl>

    witam
    Mam pokwitowanie z Urzędu Miasta wpłaty za wpis do ewidencji DG.
    Pokwitowanie jest z datą 02.01.2006. Ja natomiast działalność
    rozpoczynam 07.01.2005.
    Czy zatem mogę wpisać to pokwitowanie w koszty do KPiR?
    Jesli tak, to z jaką datą oraz pod jakim numerem w KPiR, 14?
    dzięki
    pozdr.
    mk

  • 2. Data: 2006-01-09 18:18:24
    Temat: Re: KPiR wpis do ewidencji
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik marcin <m...@o...pl>
    w wiadomości <news:pan.2006.01.09.16.42.16.153612@odwa.pl> wstukał:

    > Mam pokwitowanie z Urzędu Miasta wpłaty za wpis do ewidencji DG.
    > Pokwitowanie jest z datą 02.01.2006. Ja natomiast działalność
    > rozpoczynam 07.01.2005.
    > Czy zatem mogę wpisać to pokwitowanie w koszty do KPiR?

    Ja bym wpisał (i tak też zrobiłem dawno temu)

    > Jesli tak, to z jaką datą oraz pod jakim numerem w KPiR, 14?

    Ja bym wpisał z datą zdarzenia wg dokumentu pod lp. > 1

    Aha, ja bym przeczytał ustawę o pdoof i rozporządzenie w sprawie
    prowadzenia PKPiR wraz z załącznikami.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2006-01-10 00:06:36
    Od: "Greg" <m...@o...pl>

    Użytkownik "marcin" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy zatem mogę wpisać to pokwitowanie w koszty do KPiR?
    > Jesli tak, to z jaką datą oraz pod jakim numerem w KPiR, 14?

    Pierwszą pozycją będzie remanent początkowy.
    Oosbiście jako drugą pozycję wpisałem własnie ten koszt, o którym mówisz,
    przy czym...
    Ja wpisałem to w postaci dowodu wewnętrznego. Na tym DW ująłem również
    opłatę skarbową za złożenie oświadczenia VAT-R.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-01-10 06:23:17
    Od: Schwester <j...@c...com>

    'Tom N' napisał(a):
> [...]
    >
    > Ja bym wpisał z datą zdarzenia wg dokumentu pod lp. > 1
    >
    > Aha, ja bym przeczytał ustawę o pdoof i rozporządzenie w sprawie

    A co zrobić w przypadku jeśli firmę wyrejestrowałem pod koniec grudnia a
    rozpoczynam działalność w tym roku? Chyba nie mogę sobie zaliczyć kosztu
    z poprzedniego roku?

    --
    ____ _ _
    / ___| ___| |____ _____ ___| |_ ___ _ __

  • 5. Data: 2006-01-10 10:12:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Jan 2006, Schwester wrote:

    > A co zrobić w przypadku jeśli firmę wyrejestrowałem pod koniec grudnia a

    ...moment. Miałeś DG i wyrejestrowałeś po czym ponownie zarejestrowałeś?

    > rozpoczynam działalność w tym roku? Chyba nie mogę sobie zaliczyć
    > kosztu z poprzedniego roku?

    A rozliczasz memoriałowo czy kasowo?
    Hint:
    +++
    Art. 22.
    1. Kosztami uzyskania przychodów z poszczególnego źródła są
    [...]
    5. U podatników prowadzących księgi rachunkowe (handlowe) koszty uzyskania
    przychodów objętych tymi księgami są potrącane tylko w tym roku
    podatkowym, którego dotyczą, tj. są potrącalne także koszty uzyskania
    poniesione w latach poprzedzających rok podatkowy, lecz dotyczące
    przychodów roku podatkowego [...]
    [...powyższe jak ulał pasuje do twojej sytuacji...]
    [...]
    6. Zasada określona w ust. 5 ma zastosowanie również do podatników
    prowadzących podatkowe księgi przychodów i rozchodów, pod warunkiem
    że stale w każdym roku podatkowym księgi te będą prowadzone w sposób
    umożliwiający wyodrębnienie kosztów uzyskania odnoszących się tylko
    do tego roku podatkowego.
    [...]

    IMHO kasowe rozliczanie sprawia pewien kłopot... bo jeśli wydatek
    można uznać za KUP pytaniem jest tylko "jak to zrobić" - musiałaby
    wyjść w roku poprzednim strata do wykazania na rocznym PIT (i odliczenia).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2006-01-10 11:43:36
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > można uznać za KUP pytaniem jest tylko "jak to zrobić" - musiałaby
    > wyjść w roku poprzednim strata do wykazania na rocznym PIT (i odliczenia).

    oczywiście zrobiłem literówkę, miało być, że zarejestrowałem pod koniec
    grudnia i lada dzień zaczynam działalność

    --
    ____ _ _

  • 7. Data: 2006-01-10 22:39:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > oczywiście zrobiłem literówkę, miało być, że zarejestrowałem pod koniec
    > grudnia i lada dzień zaczynam działalność

    ...no to rozumiem że do rozliczania memoriałowego nie masz pytań ?
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)