  • 1. Data: 2002-02-21 13:21:57
    Temat: PIT- zakup komputera
    Od: "AM" <a...@s...pl>

    Witam,
    mam nietypowa w sumie sprawe. Niestety nikt mi nie mogl do tej pory udzielic
    wiarygodnej informacji.
    Moze ktos z grupowiczow bedzie w stanie? :-)

    Otoz sprawa wyglada tak.
    W zeszlym roku kupilem sobie komputer na raty. Faktura zostala wystawiona na
    mnie, z moimi danymi, natomiast umowa kredytowa na moja dziewczyna, co
    wynikalo z faktu, iz wowczas bylem zatrudniony na okresie probnym.
    Faktycznie przelewalem jej na konto miesieczne raty, zas ona przelewala je
    do banku.

    W zwiazku z tym czy widniejace na fakturze VAT moje nazwisko ale tez
    informacja o platnosci: umowa kredytowa uprawnia mnie do odliczenia sobie
    tego "przyrzadu i pomocy naukowej"?
    dodam ze pracuje w firmie internetowej, zas dodatkowo studiuje, wiec
    formalnie jest to zwiazane z wykonywana praca...

    Za wszelkie informacji i porady bede niezmiernie wdzieczny,
    pozdrawiam,
    Artur

  • 2. Data: 2002-02-21 19:12:06
    Temat: Re: PIT- zakup komputera
    Od: "Benek" <r...@i...pl>

> [...]
    > formalnie jest to zwiazane z wykonywana praca...
    >
    > Za wszelkie informacji i porady bede niezmiernie wdzieczny,

    Tez sie nad tym zastanawialem i dowiedzialem sie w jednym biurze podatkowym,
    ze wazna jest data wystawienia faktury, a to - czy kredyt juz splaciles czy
    nie - nie jest istotne. Tez mam taka fakture i mam zamiar ja w calosci
    rozliczyc (nawet ja juz ogladala wstepnie Pani w US i nie miala do niej
    zadnych zastrzezen...).

    Robert

  • 3. Data: 2002-02-22 08:10:54
    Od: "AM" <a...@s...pl>

> [...]
    > nie - nie jest istotne. Tez mam taka fakture i mam zamiar ja w calosci
    > rozliczyc (nawet ja juz ogladala wstepnie Pani w US i nie miala do niej

    OK Robercie,
    wystapimy ewentualnie do NSA ze wspolnym powodztwem przeciw US-om :-)
    dzieki za info,
    pozdrawiam,
    Artur