  • 1. Data: 2006-02-12 18:03:14
    Temat: PITu PITu
    Od: "pit." <petero2@o2_SPAM_.pl>

    Witajcie,

    mam oto takie pytanie.
    Posiadam DG na liniowym, wiec skladam za 2005 PIT36L
    ale dodatkowo na poczatku zeszlego roku dostalem kase na umowy o dzielo,
    rozumiem ze dla przychodu z UoDz wypelniam PIT37?
    Czyli w US beda mieli ode mnie dwa pity roczne: 37 i 36L?

    dobrze mysle?

    pzdr
    piotrek

  • 2. Data: 2006-02-12 19:03:57
    Temat: Re: PITu PITu
    Od: "taxer" <taxer <NOSPAM>@krynica.net.pl>

    Użytkownik "pit." <petero2@o2_SPAM_.pl> napisał w wiadomości

    > dobrze mysle?

    Dobrze myślisz :-)

    taxer

  • 3. Data: 2006-02-12 20:18:14
    Od: "Ryan3" <r...@i...pl>

    > Dobrze myślisz :-)
    Ale w np w PIT 36 jestpole w ktore wpisuje sie umowy zlecenia, itp.
    Wiec nie mozna tam wpisac tej umowy o dzielo zamiast skladac drugi pit ??

  • 4. Data: 2006-02-12 20:21:26
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "pit." <petero2@o2_SPAM_.pl> napisał w wiadomości
    > Witajcie,

    > Czyli w US beda mieli ode mnie dwa pity roczne: 37 i 36L?
    >
    > dobrze mysle?

    Czasem to i 4 miec moga - gdybyc mial cos jeszcze na ryczalcie i na gieldzie
    pogrywal :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2006-02-12 20:26:51
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Ryan3 <r...@i...pl>
    w wiadomości <news:43ef97da@news.home.net.pl> wstukał:

    > Ale w np w PIT 36 jestpole w ktore wpisuje sie umowy zlecenia, itp.
    ^^^^^^^^^
    Mowa o tym z literką L na końcu

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2006-02-12 20:28:20
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Ryan3" <r...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Ale w np w PIT 36 jestpole w ktore wpisuje sie umowy zlecenia, itp.
    > Wiec nie mozna tam wpisac tej umowy o dzielo zamiast skladac drugi pit ??

    W PIT-36L tez takie cos jest?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2006-02-12 20:29:03
    Od: "Ryan3" <r...@i...pl>

    > W PIT-36L tez takie cos jest?

    Wlasnie go przejrzale i nie ma
    Ale w 36 jest. Ciekawe dlaczego jest taka roznica i czy ja (mam pit36)
    skladam tylkoo ten jak tez przed DG mialem umowe o dzielo ??

  • 8. Data: 2006-02-12 20:33:12
    Od: "Ryan3" <r...@i...pl>

    > Mowa o tym z literką L na końcu
    wiem o tym :)
    Ale myslalem ze sa podobne ( wydaje mi sie ze powinny byc)
    W takim razie moze wiesz jak to bedzie w przypadku PIT 36 ?
    czy wykazuje tam dochod z UoD, czy musze skadac PIT37 ??

  • 9. Data: 2006-02-12 21:46:09
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > wiem o tym :)
    > Ale myslalem ze sa podobne ( wydaje mi sie ze powinny byc)
    > W takim razie moze wiesz jak to bedzie w przypadku PIT 36 ?
    > czy wykazuje tam dochod z UoD, czy musze skadac PIT37 ??

    PIT 36L NIE MOŻE byc PODOBNY do PIT-36, gdyz pod podatek liniowy podpadaja
    tylko dochody z DG (przy spelnieniu okreslonych warunkow) i dochody te nie
    sumuja sie z innymi dochodami (nie wplywaja progresywnie na wysokosc
    podatku)
    Chcac rozliczyc UoD na PIT36L chcesz, aby dochody z UoD podlegaly podatkowi
    liniowmu - a w przypadku osobistych UoD nie jest to mozliwe, jezeli w ciagu
    roku podatkowego miales i osobiste UoD i prowadziles DG wg progresywnego
    podatku PIT, to oczywiscie skladasz tylko odpowiednio wypelniony 1 formularz
    PIT36.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2006-02-13 10:34:16