  • 1. Data: 2006-03-09 23:09:29
    Temat: PITy
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    czy jeżeli dojeżdżam do pracy PKSem to do kosztów uzyskania przychodu,
    które znajdują się w 35 okienku PIT-11 mogę dodać moje kosztu dojazdu
    do pracy?

    dlaczego otrzymując rentę rodzinną, muszę co roku zwracać do US około
    300zł, czy to wina ZUSu, czy tak powinno być?

    pozdrawiam
    tomek

  • 2. Data: 2006-03-10 00:46:13
    Temat: Re: PITy
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Tomek wrote:
    > czy jeżeli dojeżdżam do pracy PKSem to do kosztów uzyskania przychodu,
    > które znajdują się w 35 okienku PIT-11 mogę dodać moje kosztu dojazdu
    > do pracy?

    Nie. Możesz je wpisać zamiast, o ile masz bilety miesięczne imienne.
    Myślę, czy ci się nie opłaci, bo chyba nie płacisz ponad 100 na bilet
    miesięcznie.

    > dlaczego otrzymując rentę rodzinną, muszę co roku zwracać do US około
    > 300zł, czy to wina ZUSu, czy tak powinno być?

    Bo zapewne zakład pracy odlicza ci co miesiąc kwotę wolną od podatku i
    ZUS robi to samo. Poinformuj zakład pracy, że masz rentę z ZUS to ci
    przestaną to uwzględniać przy wyliczaniu wyskości miesięcznej zaliczki
    na podatek. Po prostu zakład pracy potrąca ci za mało zaliczki.