  • 1. Data: 2006-03-09 21:29:26
    Temat: Wyjazd na targi zagraniczne a KUP
    Od: metti <m...@b...pl>

    Hej.

    Prowadzę DG (KPiR, zwoln. VAT) Niedługo wybieram się do Niemiec
    na targi związane z moją DG. Jadę autokarem, śpię u znajomych.
    Doradźcie, czy i w jaki sposób najlepiej rozliczyć tę podróż?
    Faktura za bilet autobusowy w kwocie brutto w KUP wystarczy?
    Googlowałem grupę w temacie diet, ale szczerze mówiąc nie wiem
    jak i czy jest sens się w to bawić, tzn. czy dieta będzie
    dodatkowo ujęta jako KUP? Gdzie znaleźć informacje jak ją rozliczyć?

    dziękuję za rady.

    --

    pozdrowienia, Metti
    "As we kill them all so God will know his own"

  • 2. Data: 2006-03-10 08:38:15
    Temat: Re: Wyjazd na targi zagraniczne a KUP
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Mar 2006, metti wrote:

    > czy dieta będzie dodatkowo ujęta jako KUP? Gdzie znaleźć informacje jak ją
    > rozliczyć?

    1. w rozporządzeniu ministra finansów dot. KPiR (prawo do uznania
    kosztów diety za KUP i zasady zaksięgowania DW pt. "delegacja")
    2. w rozporządzeniu ministra pracy i spraw socjalnych (kwoty
    diet)

    Jedno i drugie powinno leżeć w serwisach "podatkowoprzepisowych",
    dajmy na to www.podatki.pl (rejestracja, ale darmowa).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-03-10 11:20:29
    Od: metti <m...@b...pl>

    Szanowny/a Gotfryd Smolik news wklepał/a:

> [...]
    > diet)
    > Jedno i drugie powinno leżeć w serwisach "podatkowoprzepisowych",

    dzięki za te akty! popatrzymy, pomyślimy...

  • 4. Data: 2006-03-10 12:16:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Mar 2006, metti wrote:

    > Szanowny/a Gotfryd Smolik news wklepał/a:

    > dzięki za te akty! popatrzymy, pomyślimy...

    Jeszcze tu:
    http://isip.sejm.gov.pl/prawo/index.html
    ...dać "szukaj" i zapodać tekst:
    "pracownikowi zatrudnionemu państwowej jednostce sfery budżetowej tytułu
    podróży służbowej"
    ...znajdzie zarówno krajowe jak i zagraniczne :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2006-03-10 18:49:37
    Od: metti <m...@b...pl>

    Szanowny/a Gotfryd Smolik news wklepał/a:

    Ok, lektura przeczytana, a teraz napiszę co wykoncypowałem i jak
    to chcę ująć przy rozliczeniu podróży mojej, czyli prowadzącego DG:

    Bezpośrednio jako KUP:

    - Bilet autokarowy za PLN (faktura VAT za bilet, raczej nie sam
    bilet będzie tu dowodem księgowym).
    - Wejściówka na targi (rozliczona wg kursu śr. NBP z dnia
    rozliczenia delegacji, już po powrocie. Tylko czy będzie ona
    dowodem księgowym tak jak każda faktura, hm... Nie jest po
    polsku, cena za wjazd w EUR...)
    - Bilet kilkudniowy kom. miejskiej (brać na niego f-rę VAT w
    kioseku czy jak?)

    Jako własny dowód wewnętrzny zawierający:

    - moje dane,
    - cel podróży,
    - m-ce i okres przebywania w podróży służbowej (z godziną i datą
    powrotu),
    - sumę diety (za trzy pełne doby wg stawek z Rozp. MPiPS).

    Noclegu (nie uwzględniam - waletuję u znajomego.)

    Jeżeli macie jakieś zastrzeżenia do tego co założyłem, to bardzo
    proszę o uwagi. :)

  • 6. Data: 2006-03-10 18:50:26
    Od: metti <m...@b...pl>

  • 7. Data: 2006-03-11 19:31:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Mar 2006, metti wrote:

    > Bezpośrednio jako KUP:

    Z ciekawości: dlaczego biletów na przejazdy i dojazdy nie dać do
    delegacji ? Przecież diety i tak rozliczysz, prawda ?
    IMHO - można tak i tak. Nie czepiam się :)

    > - Wejściówka na targi

    Przyznam że nie mam konceptu - może ktoś już przemyśliwał i ma
    uwagi.

    > - Bilet kilkudniowy kom. miejskiej (brać na niego f-rę VAT w kioseku czy
    > jak?)

    Za granicą ?
    Kioskarzowi włosy powypadają jak się dowie że istnieją faktury "unijne"
    (z opisem "VAT rozlicza nabywca" :))
    Ale w sumie... ja wiem...

> [...]
    > - m-ce i okres przebywania w podróży służbowej (z godziną i datą powrotu),
    > - sumę diety (za trzy pełne doby wg stawek z Rozp. MPiPS).

    Mhm.

    > Noclegu (nie uwzględniam - waletuję u znajomego.)

    :)
    BTW: czy zdarzyło się że komuś kontrola pytała się o przychód
    z nieodpłatnego świadczenie pt. "waletowanie" ??? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)