  • 1. Data: 2005-06-13 12:04:09
    Temat: PKD/PKTiU - 72.* <- moge wybrac zwolnienie podmiotowe??
    Od: " " <t...@W...gazeta.pl>

    Witam

    Przegladnalem archiwa i nikt jasno tego nie sprecyzowal.
    Bede wykonywal programy komputerowe na umowe o dzielo
    w ramach DG. Panie w US tez mialy z tym klopot - wiec
    moze jakis praktyk podzieli sie wiedza:)

    Dodam ze w ustawie zwolnienie podmiotowe nie dotyczy
    "doradztwa", w rozporzadzeniu ministra finansow ktore ma precyzowac
    ustawe jest mowa o "rzeczoznawstwie", w klasyfikacji PKD jest jak nastepuje:

    "72.22.Z Działalność w zakresie oprogramowania, pozostała
    (...)
    analizowanie, projektowanie i programowanie systemów gotowych do użycia:
    1)analizę systemową potrzeb i problemów użytkownika i doradzanie rozwiązań
    najkorzystniejszych z technicznego i ekonomicznego punktu widzenia,
    2)rozbudowę, tworzenie, dostarczanie oraz dokumentację oprogramowania
    wykonanego na zlecenie określonego użytkownika, pisanie programów na zlecenie
    użytkownika, projektowanie stron internetowych. (...)"

    a w PKWiU mamy:

    "72.2 USŁUGI DORADZTWA W ZAKRESIE OPROGRAMOWANIA
    (...)
    72.22.12 Usługi opracowywania oprogramowania na zamówienie klienta"

    No wiec mam jak to sie mowi "zonka" jak to ugryzc :)

    bardzo prosze o merytoryczna __DYSUSJE__ (Gotfryd - zadowolony?;) jezeli ktos
    ma jaki pomysl

    pozdrawiam
    TZ

  • 2. Data: 2005-06-13 15:56:17
    Od: " " <t...@N...gazeta.pl>

    Jutro mam zamiar zlozyc pismo o wizaca interpretacje - moze zdaza odpowiedziec
    bo musze niedlugo zaczac dzialalnosc :) Juz w sumie jestem prawie przekonany
    ze lepiej wziasc VAT i sie nie scierac ale dla zasady zapytam - niech sie zwiaza:)

  • 3. Data: 2005-06-13 22:09:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Jun 2005, wrote:

> [...]
    >+ analizowanie, projektowanie i programowanie systemów gotowych do użycia:
    >+ 1)analizę systemową potrzeb i problemów użytkownika
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    No, to tym razem spytam czy jesteś zadowolony ? ;)

    Oczywiście IMO decyduje faktyczne *wykonanie* jakiejś czynności - a nie
    samo "posiadanie wpisu".
    Ale IM*H*O przy "pisaniu dla klienta" doradztwa technicznego -
    a przynajmniej takiego zarzutu - trudno się ustrzeć :|

    >+ No wiec mam jak to sie mowi "zonka" jak to ugryzc :)
    >+
    >+ bardzo prosze o merytoryczna __DYSUSJE__ (Gotfryd - zadowolony?;)

    Ależ oczywiście :)
    Mogłem zadać *pytanie* bez *doradzania* :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-06-14 07:04:58
    Od: "opix" <p...@g...pl>

    Użytkownik <t...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > No wiec mam jak to sie mowi "zonka" jak to ugryzc :)
    >
    > bardzo prosze o merytoryczna __DYSUSJE__ (Gotfryd - zadowolony?;)

    z Rzepy ,może ci to wyjaśni
    "
    Kiedy płaci zagraniczny nabywca
    Usługi niematerialne
    Najbardziej typowym przykładem, gdy podatek płaci zagraniczny nabywca,
    są usługi niematerialne wymienione w art. 27 ust. 4 ustawy o VAT.
    Powszechnie przyjęło się je nazywać usługami niematerialnymi. Chodzi
    m.in. o usługi sprzedaży praw lub udzielania licencji i sublicencji,
    usługi: reklamy, prawnicze, rachunkowo-księgowe, badania rynków i
    opinii publicznej, doradztwa w zakresie prowadzenia działalności
    gospodarczej i zarządzania, tłumaczeń, architektoniczne i inżynierskie
    (te ostatnie z wyjątkiem usług związanych z nieruchomościami). Zasadą
    jest, że usługi te nie są opodatkowane w Polsce, ale w kraju
    zagranicznego nabywcy niezależnie od tego, gdzie zostały faktycznie
    wykonane. Reguła ta obowiązuje jednak tylko wtedy, gdy nabywcą jest:
    >osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niemająca
    osobowości prawnej, jeśli mają siedzibę lub miejsce zamieszkania na
    terytorium państwa pozaunijnego, lub> podatnik mający siedzibę albo
    mieszkający na terytorium UE.

    To oznacza, że jeśli nabywca usługi niematerialnej mieszka lub ma
    siedzibę w kraju unijnym, ale nie jest podatnikiem tamtejszego podatku
    od wartości dodanej, wówczas podatek zostanie pobrany w Polsce,
    czyli - zgodnie z ogólną zasadą opodatkowania usług - w miejscu, gdzie
    usługodawca ma siedzibę.

    Załóżmy jednak, że unijny nabywca jest podatnikiem VAT, a zatem usługa
    niematerialna jest opodatkowana w jego kraju. W takiej sytuacji
    podatek musi zapłacić nabywca (usługobiorca). Polski usługodawca nie
    musi rejestrować się w tym kraju dla celów VAT. "

    --
    Opix