  • 1. Data: 2005-06-13 09:03:23
    Temat: samochod z kratka - zmiana na osobowy
    Od: "Marcin" <m...@o...pl>

    witam,

    chcialbym samochod combi z kratka przerejestrowac na osobowy, skoro i tak
    nie moge odliczac vat'u za paliwo. vat za zakup odliczylem sobie. jak to
    jest prawnie uwarunkowane i czy US sie nie doczepi.

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 2. Data: 2005-06-18 18:28:25
    Temat: Re: samochod z kratka - zmiana na osobowy
    Od: "JAAAREK" <j...@a...waw.pl>

    Witam,
    proponuję lekturę strony ministerstwa finansów i działu "Interpretacje i
    orzecznictwa".
    Znalazłem trzy decyzje Izb Skarbowych i Urzędów Skarbowych. Wynika z nich,
    że zmiana samochodu z ciężarowego na osobowy nie ma wpływu na podatek Vat
    (tzn. nie ma obowiązku korygowania podatku naliczonego związanego z jego
    zakupem i eksploatacją). Jedynie nastepny kupujący nie będzie miał prawa do
    obniżenia podatku należnego o naliczony.

    Te interpretacje będą chyba najodpowiedniejsze...
    http://sip.mf.gov.pl/sip/index.php?p=1&i_smpp_s_dok_
    nr_sek=36350&i_smpp_s_strona=1

    http://sip.mf.gov.pl/sip/index.php?p=1&i_smpp_s_dok_
    nr_sek=59101&i_smpp_s_strona=1

    Pozdrawiam
    Jarosław Żelazko

  • 3. Data: 2005-06-18 20:16:07
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "JAAAREK" <j...@a...waw.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zakupem i eksploatacją). Jedynie nastepny kupujący nie będzie miał prawa
    > do obniżenia podatku należnego o naliczony.

    To już nieprawda, od osobówek VAT odlicza się już tak samo.

  • 4. Data: 2005-06-19 18:59:07
    Od: "JAAAREK" <j...@a...waw.pl>

    > To już nieprawda, od osobówek VAT odlicza się już tak samo.

    Tzn, wg. najnowszej ustawy kolejny kupujący będzie mógł osliczyć tylko 60 %
    (jak od osobowego), a nie 100% (jak od ciężarowego)

  • 5. Data: 2005-06-19 20:46:01
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Tzn, wg. najnowszej ustawy kolejny kupujący będzie mógł osliczyć tylko 60
    > % (jak od osobowego), a nie 100% (jak od ciężarowego)

    Doczytaj na co odpowiadasz.
    HINT: Jaki jest sens zmiany na osobowy ciężarówki od której można odliczyć
    VAT od paliwa?
    A tylko od takich można odliczyć 100% VAT.