  • 31. Data: 2004-08-21 09:01:52
    Temat: Re: PODATEK KATASTRALNY
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 21 Aug 2004, Sebol wrote:

    >+ Dnia Fri, 20 Aug 2004 07:48:36 +0200, Gotfryd Smolik news naskrobał(a):
    >+
    >+ >
    >+ > IMHO możliwość 'zabrania' *przez wykup za tą cenę którą podał*
    >+ > właścicielowi jego własności jest dużo bardziej "demokratyczna"
    >+ > niż możliwość zabrania własności dlatego, że poprzedni
    >+ > właściciel tejże nie zapłacił podatku. Owszem, to jest
    >+ > "przymusowa sprzedaż spowodowana zaniżeniem podatku".
    >+
    >+ Rozumiem że uważasz, że każdy właściciel zna wartość swojej nieruchomości?

    Musisz być precyzyjny - na grupie prawo regularnie upominają grupowiczów
    że nieruchomość (zresztą nie tylko) ma kilka wartości, i trzeba ustalić
    o którą wartość chodzi.
    Cały czas optuję za tym aby (*jeśli* ma być "podatek od wartości
    nieruchomości") to aby przyjąć INNĄ podstawę wyceny.

    >+ ROFL^2.

    Owszem, z kogo ? ;>

    >+ Czy masz jakieś pojęcie ile warunków wpływa na ustalenie wartości
    >+ katarstralnej nieruchomości? Najwidoczniej nie.

    No, ty nie chcesz przyjąć do wiadomości że wszystko co piszę ma na celu
    *UNIKNIĘCIE* uwzględniania tego miliona czynników potrzebnego do ustalenia
    "urzędowej wartości katastralnej".
    PO CO płacić specjalistom za "kawał solidnej, nikomu niepotrzebnej
    roboty" - jeśli to właściciel może za pomocą rynku w prosty sposób
    zweryfikować poprawność wyceny ?
    Zaniży za bardzo - dostanie "propozycję podniesienia podatku nie do
    odrzucenia" i albo się zgodzi (zapłaci wyższy podatek) albo nie
    (uzna że nieruchomość NIE JEST tyle warta i sprzeda).

    >+ > Jakby kto pytał - pewno demokratyczne państwo które 1.V br
    >+ > weszło do Unii Europejskiej ma taką regulację w art. 112 Ordynacji
    >+ > właśnie taką regulację.
    >+
    >+ z pewnością w twojej interpretacji :D

    Och, bynajmniej, za cienki jestem. Jako szary podatnik tylko czasami
    sobie komentarze do wyroków sądowych czytam... :>

    >+ A karte praw podstawowych która stoi
    >+ nad konstytucją to juz nie musi spełniać :D

    Ta karta POZWALA na wywłaszczenie. W tym - za wywłaszczenie przez
    przymusową sprzedaż (licytację) na skutek niepłacenia podatków.
    To też nie "moja interpretacja", ja rozumiem iż zarzucasz sądom
    RP łamanie tejże "karty", ale cóż poradzić... takie czasy...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 32. Data: 2004-08-21 09:16:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 21 Aug 2004, Sebol wrote:

    >+ Dnia Thu, 19 Aug 2004 09:32:18 +0200, Catbert naskrobał(a):
    [...]
    >+ > Ciekawa metoda wyceny jest wycena przez samego właściciela
    [...]
    >+ :DD
    [...]
    >+ szacuje swoją nieruchomość na 0 (słownie zero) złotych zapraszam do zakupu:
    >+
    >+ hint: wpis do KW w dziale 3 (rozdzielność majątkowa):
    >+ - dożywotnia służebność mieszkania dla żony i dzieci dla całego domu.
    >+ - umowa dzierżawy dla szwagra na cały dom na 10 lat zapłacona z góry bez
    >+ możliwości wypowiedzenia

    Jedyny punkt do "zahaczenia" na który nie znam dobrej regulacji
    w polskim prawie to owo "zapłacone z góry". Rzeczywiście, trzeba by
    przewidzieć prawo do uzyskania proporcjonalnej należności od należności
    poprzedniego właściciela "w toku" ;)

    >+ pytanie: kto kupi nieruchmość z rodziną którą NIE MOŻE wyrzucić oraz
    >+ dzierżawcą który ma dom na wyłączność przez 10 lat? :D

    ...dla prawnuków ? ;>
    Jak za zero złotych...
    Rozumiem że ew. obowiązek "zapewnienia wody, prądu i ogrzewania" jest
    już świadczeniem osobistym zapewnionym żonie przez właściciela i na
    "nowego" nie przechodzi. Mieszkać oczywiście mogą.
    Z niemożliwością "ruszenia" aktualnych lokatorów mają do czynienia
    aktualni właściciele "czynszówek" - a co poniektórzy jeszcze owe
    budynki trzymają i się nie zrzekli, tak że proponuję ostrożność
    w zakładaniu przy pytaniu "kto kupi" że "nikt nie kupi" ;)

    >+ Życze POWODZENIA

    Proponujesz konkretną nieruchomość za zero złotych ?
    Tylko żeby to było coś większego od budki z piwem, na drobnicę
    nikt zdolny inwestować w prawnuków się nie rzuci. Ciekaw byłbym
    wyniku...

    >+ hint2: sprzedaż w trybie egzekucji komorniczej NIE usuwa tych wpisów w KW.

    Dobrze sobie na grupie poczytać :), poważnie i bez ironii piszę :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 33. Data: 2004-08-23 09:55:28
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 8/21/2004 12:52 AM, Sebol wrote:
> [...]
    >

    > Życze POWODZENIA
    >
    > hint2: sprzedaż w trybie egzekucji komorniczej NIE usuwa tych wpisów w KW.

    O zł nie pieniądz, biorę z całym dobytkiem inwentarza.
    Jako właściciel odkroję naookoło i sprzedam sąsiadom po parę tysięcy,
    zrobi sie "drogę konieczną" dla najemcy/użytkownika i ustali opłatę
    miesieczną za korzystanie - lepsze coś niż nic.

    Pzdr: Catbert