  • 1. Data: 2002-06-07 22:49:18
    Temat: PODATEK OD SPADKU CZ 3
    Od: "MAGISTER" <w...@p...fm>

    7. Do CYWILISTOW: Czy na zgodny wniosekspadkobiercow sad moze w
    postanowieniu o dzial spadku rozbic poszczegolne skladniki ( 1/2 notabene
    czesci) gospodarstwa rolnego? jak sie ma do tego wyrok TK z 14. lutego 2001?
    powinien orzekac wg. starych przepisow ale czy na zgodny wniosek tez tak
    robi???

    8. Dom bedacy przedmiotem spadku zostal objety w posiadanie przez jednego z
    spadkobiercow 20 lat temu. Byl w stanie surowym wszystko zostalo dolozone
    przez ten czas juz przez spadkobierce... jaka wartosc przyjmie urzad
    skarbowy? czy dziasiejsza? ( jest duza) czy zprzed 20 lat - patrzac na to ze
    teoretycznie byly to prze 20 lat naklady na czyis majatek...wiec tak nie za
    bardzo mi pasuje placic podatek od spadku za cos co samemu sie kupilo( np.
    okna, ogrzewanie, reszta urzadzen) tylko nie wiem na jakiej podstawie to
    podniesc i kiedy?

    9. Co jest obecnie TANSZE przy zgodnym wniosku o dzial spadku zrobic to
    sadowo czy notarialnie? wartosc calosci spadku ok 500 tys. ??