  • 1. Data: 2003-12-17 12:00:23
    Temat: PODPISANIE DEKLARACJI
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    Czy ksiegowy moze podpisac deklaracje PIT-5? Zawsze podpisywalem za klienta
    z moja pieczatka imienna na podstawie pisemnego upowaznienia, lecz jeden z
    US to kwestionyje mowiac, ze deklracje moze podpisac tylko przebiegly
    rewident lub doradca podatkowy. Prosze Was o opinie w tej sprawie.

    Adam

  • 2. Data: 2003-12-17 12:45:22
    Temat: Re: PODPISANIE DEKLARACJI
    Od: "ela" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Adamski" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Adam
    >
    > nie powinien podpisywać ani przebiegły ani doradca podatkowy tylko
    zainetesowany podatnik który powinien być świadomy tego co sie u niego w
    firmie dzieje
    tym bardziej jeżeli ma podatek do zapłaty takie jest stanowisko mojego US
    pozdrawiam ela

  • 3. Data: 2003-12-17 14:33:37
    Od: p...@p...onet.pl (Paragraf KP)

    moze podpisać księgowy na podstawie upoważnienie złożonego
    przez podatnika w U.S. + 24 zł znaczki skarbowe
    Krzysztof

    Subject: Re: PODPISANIE DEKLARACJI

  • 4. Data: 2003-12-17 14:45:06
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik ela l...@w...pl ...

> [...]
    > w firmie dzieje
    > tym bardziej jeżeli ma podatek do zapłaty takie jest stanowisko mojego

    Na PIt-5 też jest napisane: podpis podatnika.

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    budzik61(at)poczta(dot)onet(dot)pl (w nagłówku adres antyspamowy)

    "To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu
    1 godziny inaczej nie będziesz miał w nowym roku SEXU!!!"

  • 5. Data: 2003-12-17 16:42:29
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Paragraf KP napisał:

    > moze podpisać księgowy na podstawie upoważnienie złożonego
    > przez podatnika w U.S. + 24 zł znaczki skarbowe

    U nas 15 zł

    Maddy "16 upoważnień w trzech USach"

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2003-12-18 12:26:56
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    Pomijajac fakt zainteresowanego podatnika, gdzies czytalem co wchodzi w
    zakres doradztwa podatkowego. I chyba bylo tam cos o podpisywaniu deklaracji
    rozliczeniowych. Jeden z US (tylko jeden) zakwestionowal podpisywanie
    deklaracji pit-5 przez ksiegowego. Nie chce robic zadymy i pytac o podstawe
    prawne w US bo juz samo podejscie jest lekko chore. Czy wy znacie na jakiej
    podstawie ow US ma takie stanowisko? Dodam tylko, ze jest to stanowisko
    odosobnione i nie spotkalem sie nigdzie indziej z takim podejsciem. Wyjscie
    generalnie sa dwa
    Albo kobieta cos zle zrozumiala
    Albo ja nie znam takiego przepisu

    Pozdrawiam
    Adam

  • 7. Data: 2003-12-18 22:58:10
    Od: c...@r...com (ChrisS)

    Witam,

    From: "Maddy" <m...@e...com.pl>

    Może podpisać _każdy_ komu podatnik udzielił pełnomocnictwa. Jednak aby
    pełnomocnictwo było skuteczne wobec US powinno zostać zgłoszone (ustnie do
    protokołu, złożone w oryginale lub odpisie - szczegóły gdzieś w okolicach
    art. 130 ordynacji). I tu przewaga doradcy podatkowego, adwokata lub radcy
    prawnego (przepraszam, jeśli kogoś pominąłem) - te osoby mogą same
    uwierzytelniać odpisy udzielonych im pełnomocnictw. Inne osoby muszą
    postarać się o urzędowe uwierzytelnienie odpisu (najprościej - przez
    notariusza).

    > U nas 15 zł
    U nasz też :-)).
    Chociaż w sumie wychodzi conajmniej 30 zł - opłata skarbowa od
    pełnomocnictwa 15 zł + 15 zł od każdego odpisu (+ ew. taksa notarialna).

    Pozdrawiam
    ChrisS