  • 1. Data: 2003-12-17 09:30:47
    Temat: PIT 4? VAT 7
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    Witam,
    mam dwa pytania:
    1. od listopada zatrudnilem pracownika. Czy musze skladac deklaracje PIT-4
    (lub jakas inna?) do US, jesli nie zostal przekroczony 1 prog podatkowy
    (=dochod pracowanika < ~2000 zl)?
    2. rozpoczalem dzialalnosc i mam sporo zakupow, czyli duzo VATu naliczonego.
    duzo mniej naleznego no i wychodzi nadwyzka naliczonego nad naleznym. Czy moge
    wnioskowac o zwrot calej nadwyzki? bo ksiegowa cos wyliczyla 55 zl, podczas
    gdy nadwyzka jest rzedu kilku tysiecy.

    z gory dziekuje za pomoc
    Adam

  • 2. Data: 2003-12-17 12:20:58
    Temat: Re: PIT 4? VAT 7
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

> [...]
    > (lub jakas inna?) do US, jesli nie zostal przekroczony 1 prog podatkowy

    pit-4 musisz skladac

> [...]
    moge
    > wnioskowac o zwrot calej nadwyzki? bo ksiegowa cos wyliczyla 55 zl,

    jest kilka sytuacji kiedy mozesz zadac zwrotu vat na rachunek bankowy
    1. nie wiecej niz stawak inna niz 22% * 22% (bez stawki zwolnionej) i tylko
    z faktur w calosci zaplaconych
    2. z zakupow stodkow trwalych. tu zaplata jest nieistotna

    oba przypadki raczej zrodza kontrole

    Adam