    From: "marcin" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: POMOCY
    Date: Mon, 6 Jan 2003 10:48:22 +0100

    Potrzebuje pomocy w następującej sprawie. Posiadam lokal użytkowy, który
    wynajmuje osobie prowadzącej działalność gospodarczą. Ja jestem osoba
    fizyczną. Rachunki z tego lokalu (telefon, enenrgia, czynsz dla spółdzielni)
    są wystawiane ne mnie jako właściciela. Mam podpisaną umowę najmu i zgodnie
    z nią ja wynajmującemu wystawiam rachunek na wszystko (czynsz najmu, czynsz
    do spółdzielni, racunek za telefon, energia) i sam to kontroluję i płacę. W
    2002 roku będę się rozliczał razem z żoną na zasadach ogólnych. Od 2003 roku
    jest możliwość opodatkowania w formie ryczałtu (8,5% do 16000 zł i 20%
    powyżej). Czy ja będę musiał płacić ryczałt od całości kwoty na fakturze ?
    Czy jeśli ja będę dostawał od wynajmującego tylko czynsz najemny, rachunki
    dalej będą wystawiane na mnie ale płacił będzie je wynajmujący, to czy w
    takim przypadku cos się zmieni tzn czy zapłacę ryczałt tylko od czynszu
    najemnego, czy też od pozostałych rachunków? Pani w urzędzie skarbowym
    powiedziała mi, że dopiero po przepisaniu rachunków na wynajmującego będę
    płacił ryczałt tylko od czynszu najemnego. Dziekuje za pomoc.