  • 1. Data: 2003-01-06 09:48:22
    Temat: POMOCY
    Od: "marcin" <m...@p...onet.pl>

    Potrzebuje pomocy w następującej sprawie. Posiadam lokal użytkowy, który
    wynajmuje osobie prowadzącej działalność gospodarczą. Ja jestem osoba
    fizyczną. Rachunki z tego lokalu (telefon, enenrgia, czynsz dla spółdzielni)
    są wystawiane ne mnie jako właściciela. Mam podpisaną umowę najmu i zgodnie
    z nią ja wynajmującemu wystawiam rachunek na wszystko (czynsz najmu, czynsz
    do spółdzielni, racunek za telefon, energia) i sam to kontroluję i płacę. W
    2002 roku będę się rozliczał razem z żoną na zasadach ogólnych. Od 2003 roku
    jest możliwość opodatkowania w formie ryczałtu (8,5% do 16000 zł i 20%
    powyżej). Czy ja będę musiał płacić ryczałt od całości kwoty na fakturze ?
    Czy jeśli ja będę dostawał od wynajmującego tylko czynsz najemny, rachunki
    dalej będą wystawiane na mnie ale płacił będzie je wynajmujący, to czy w
    takim przypadku cos się zmieni tzn czy zapłacę ryczałt tylko od czynszu
    najemnego, czy też od pozostałych rachunków? Pani w urzędzie skarbowym
    powiedziała mi, że dopiero po przepisaniu rachunków na wynajmującego będę
    płacił ryczałt tylko od czynszu najemnego. Dziekuje za pomoc.

  • 2. Data: 2003-01-06 15:35:14
    Temat: Re: POMOCY
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "marcin" <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > jest możliwość opodatkowania w formie ryczałtu (8,5% do 16000 zł i 20%
    > powyżej). Czy ja będę musiał płacić ryczałt od całości kwoty na fakturze ?

    Jest MOZLIWOSC ooodatkowania e formie ryczaltu......

> [...]
    > powiedziała mi, że dopiero po przepisaniu rachunków na wynajmującego będę
    > płacił ryczałt tylko od czynszu najemnego. Dziekuje za pomoc.

    Mila Pani w US juz pomogla. Jesli chce Pan ryczalt, to oplaca siepanu
    zmniejszyc przychod.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-01-11 17:49:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Jan 2003, marcin wrote:
    [...]
> [...]
    >+ powyżej). Czy ja będę musiał płacić ryczałt od całości kwoty na fakturze ?

    AFAIK tak.

> [...]
    >+ powiedziała mi, że dopiero po przepisaniu rachunków na wynajmującego będę
    >+ płacił ryczałt tylko od czynszu najemnego.

    Wg tego co czytałem (GP ? Rzepa ?) to tu jest pułapka: kosztów
    bezpośrednio związanych z mieszkaniem *nie można* wyłączyć
    z przychodów !
    Krótko mówiąc: nie wiem jak z telefonem i prądem, ale nawet jeśli
    czynsz podnajemca[1] będzie płacił sobie sam to musisz go doliczyć
    do przychodów z wynajmu... !

    pzdr, Gotfryd
    [1] Skoro *ty* płacisz czynsz to właścicielem nie jesteś, co najwyżej
    za zgodą spółdzielni wynajmujesz jako posiadacz. Inna sprawa że
    coś podejrzanie iż spółdzielnia się zgodziła...