  • 1. Data: 2005-06-23 08:48:04
    Temat: POMOCY - jak wypelnic VAT7 w miesiacu bez sprzedazy???
    Od: "Mariusz" <M...@W...poczta.onet.pl>

    W maju nie mialem zadnej sprzedazy, mialem za to troche zakupów. Jesli
    nie mailem sprzedazy to nie moge sobie odliczyc Vatu z zakupów, nawet nie
    mam z czego. Kiedys bylo tak, ze wpisywalem zakupy z biezacego miesiaca, ale
    nie powiekszalem o nie kwoty podatku do odliczenia. W nastepnym miesiacu
    jesli dalej nie bylo sprzedazy to to czego nie odliczylem w poprzednim
    miesiacu wpisywalem do rubryki zakupy nierozliczone w poprzednich miesiacach
    i tak az do miesiaca w którym wystapila sprzedaz. Przez caly czas nie
    powiekszalem kwoty w rubrykach: kwota podatku naliczonego do odliczenia,
    nadwyzka podatku nalicz. nad nalez.i kwota do przeniesienia na nastepny
    okres rozl.
    Jak jest teraz, w obecnym wzorze VAT7 nie ma juz rubryk zakupy
    nierozliczone w poprzednich miesiacach jesli wiec teraz nie powieksze kwot w
    rubrykach 47, 52 i 55 (kwota podatku naliczonego do odliczenia, nadwyzka
    podatku nalicz. nad nalez.i kwota do przeniesienia na nastepny okres rozl.)
    to nigdzie juz potem tego nie wpisze.
    Zrobilem teraz tak w rubrykach 43 i 44 (Nabycie towarów i uslug
    pozostalych) wpisalem biezace zakupy, w rubrykach 47, 52 i 55 (kwota podatku
    naliczonego do odliczenia, nadwyzka podatku nalicz. nad nalez.i kwota do
    przeniesienia na nastepny okres rozl.) wpisalem podatek naliczony z rubryki
    44 powiekszony o kwote nadwyzki z poprzedniej deklaracji (rubryka 39).
    Za miesiac jesli nie bede mial sprzedazy zamierzam zrobic dokladnie tak
    samo, czyli w rubrykach 43 i 44 wpisac biezace zakupy a w rubryki 47,52 i 55
    wpisac sume z rubryk 39 i 44 (z tym ze rubryka 39 bedzie juz powiekszona o
    kwote z obecnej deklaracji).

    Wszystkiego tego nie jestem pewien i prosze o potwierdzenie, ze dobrze
    zrobilem, lub o wykazanie bledu i pomoc jak prawidlowo wypelnic VAT7.

    pozdrawiam
    Mariusz

  • 2. Data: 2005-06-23 12:19:15
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mariusz" <M...@W...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:d9dt4i$kh8$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    >
    > Wszystkiego tego nie jestem pewien i prosze o potwierdzenie, ze dobrze
    > zrobilem, lub o wykazanie bledu i pomoc jak prawidlowo wypelnic VAT7.

    Jest dobrze.
    Jak zauwazyłeś w obecnym wzorze deklaracji nie ma miejsca na wpisanie VATu
    naliczonego nierozliczonego w poprzednich miesiacach.

    Pozdrowienia
    MB

  • 3. Data: 2005-06-26 20:49:09
    Od: a...@o...pl

    a nie prościej "sprzedać" coś za 1zl, wbijając to na kasę fiskalną
    albo jeśli nie ma kasy, sporządzając notatkę (dowód wewnętrzny)?

    nie wiem, jaką branżę reprezentujesz, ale niech to będzie paczka
    zapałek, dyskietka, batonik, cokolwiek. Potem możesz ten towar
    zużyć, zjeść, dać komuś w prezencie, itd. Masz z głowy problem
    co zrobić z miesiącem "bez sprzedaży". Dodatkowo, możesz cudownie
    rozliczyć VAT, bo masz 100% sprzedaży odpodatkowanej.

    pozdr
    Sebastian

  • 4. Data: 2005-06-27 05:54:46
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > co zrobić z miesiącem "bez sprzedaży". Dodatkowo, możesz cudownie
    > rozliczyć VAT, bo masz 100% sprzedaży odpodatkowanej.

    Zatem według ciebie lepiej wykazać "fikcyjną" sprzedaż niż wypełnić
    deklarację zgodnie z oczywistymi w tej materii przepisami?
    Cóż ...
    MB

  • 5. Data: 2005-07-01 16:34:07
    Od: a...@o...pl

    > Zatem według ciebie lepiej wykazać "fikcyjną" sprzedaż niż wypełnić
    > deklarację zgodnie z oczywistymi w tej materii przepisami?

    skądże znowu, jaka fikcja? Przecież opodatkowaniu podlega nie tylko sprzedaż
    ale również przekazanie na potrzeby własne. Zjadasz batonika (smacznego) i już
    masz z głowy problem jak rozliczyć VAT, bo masz 100% sprzedaży opodatkowanej

    Sebastian

  • 6. Data: 2005-07-04 08:48:03
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > już
    > masz z głowy problem jak rozliczyć VAT, bo masz 100% sprzedaży

    Nie rozumiem po co kombinować ze sprzedażą skoro rozwiązanie jest takie
    proste.
    Mariusz pytał tylko jak ma wykazać zakupy w deklaracji VAT-7 a nie co zrobić
    by móc odliczyć cały VAT od tychże zakupów.

    MB

    księgowość, podatki, wynagrodzenia, ZUS

  • 7. Data: 2005-07-04 16:04:05
    Od: a...@o...pl

    > Nie rozumiem po co kombinować ze sprzedażą skoro rozwiązanie jest takie
    > proste. Mariusz pytał tylko jak ma wykazać zakupy w deklaracji VAT-7
    > a nie co zrobić by móc odliczyć cały VAT od tychże zakupów.

    ale zawsze lepiej odliczyć cały VAT zamiast części

    pozdr
    Sebastian

  • 8. Data: 2005-07-05 08:13:43
    Od: "Mariusz" <M...@W...poczta.onet.pl>

    > ale zawsze lepiej odliczyć cały VAT zamiast części

    Przyznam się szczerze, że się pogubiłem, o jakim częściowym rozliczeniu
    VATu mówicie? czy to znaczy, że jak nie miałem sprzedaży to teraz nie będę
    mógł odliczyć całego, przeniesionego na następne okresy VATu ? Albo
    odwrotnie jakbym sprzedał coś za np. 1 zł to bym coś zyskał, mógłbym więcej
    odliczyć, albo od razu dostać zwrot VATu? Proszę wytłumaczcie mi to.

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 9. Data: 2005-07-07 08:53:12
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mariusz" <M...@W...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:dadfjb$ndv$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > więcej
    > odliczyć, albo od razu dostać zwrot VATu? Proszę wytłumaczcie mi to.

    O odliczaniu VATu strukturą. Jeśli masz sprzedaż przynajmniej częciową
    zwolniona z VAT to nie możesz odliczać caalego VATu od zakupów.
    W takim przypadku rzeczywiście rowzwiązanie naszego przedmówcy okaże się
    korzystne. Choć nie całkiem legalne.