  • 11. Data: 2016-05-14 12:28:02
    Temat: Re: Paragon niefiskalny - problem
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-05-14 o 11:54, cef pisze:

    > A z jakiego powodu robiłeś remanent na koniec kwietnia?
    > Masz jakąś decyzję z US czy inne wymogi?

    Pomijam już zupełnie fakt, że faktura z kolejnego miesiąca
    nie przeszkadza ani nie kłóci się z towarem ujętym w remanencie.
    Remanent to spis fizyczny - więc jak towar jest, nawet bez dokumentów,
    to jest w remanencie. Więc bierz fakturę z datą bieżącą - w czym problem?

  • 12. Data: 2016-05-14 12:40:54
    Od: niebieski <n...@i...eu>

    W dniu 14.05.2016 12:28, cef pisze:
> [...]

    W firmie robi się co miesiąc - nie wiem dokładnie z czego to wynika, nie
    zastanawiałem się nad tym.

> [...]
    > Remanent to spis fizyczny - więc jak towar jest, nawet bez dokumentów,
    > to jest w remanencie. Więc bierz fakturę z datą bieżącą - w czym problem?

    No a skąd się wziął na remanencie, jeśli nie ma na to dokumentu?

    --
    niebieski

  • 13. Data: 2016-05-14 13:08:19
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-05-14 o 12:40, niebieski pisze:

    > W firmie robi się co miesiąc - nie wiem dokładnie z czego to wynika, nie
    > zastanawiałem się nad tym.

    Widocznie takie przyjęto zasady rachunkowości.

    > No a skąd się wziął na remanencie, jeśli nie ma na to dokumentu?

    Zaraz, zaraz - przecież piszesz, ze juz jest ujęty, to na jakiej podstawie?
    Jak nie ma dokumentu, jak jest paragon niefiskalny,
    jest dowód zapłaty, cokolwiek - jest towar i wiesz jaką ma wartość -
    Poza tym nie umiesz sobie sporządzić dokumentu, że cos masz?
    Napisz oświadczenie i na tej podstawie można ująć.
    Ludzie, księgowanie to przecież nie tylko spisywanie cyferek z dokumentów.
    Nie bez przyczyny mówi się o kreatywności w tej dziedzinie własnie.

  • 14. Data: 2016-05-14 15:24:38
    Od: niebieski <n...@i...eu>

    W dniu 14.05.2016 13:08, cef pisze:

> [...]
    > Ludzie, księgowanie to przecież nie tylko spisywanie cyferek z dokumentów.
    > Nie bez przyczyny mówi się o kreatywności w tej dziedzinie własnie.

    Wiesz, gdyby to była moja firma, to wywaliłbym to do kosza i tyle...

    --
    "Socjalizm niewiele wymaga od człowieka - wymaga tylko,
    by pokochał to, czego normalny człowiek nienawidzi,

  • 15. Data: 2016-05-16 16:56:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-05-14 o 15:24, niebieski pisze:

    > Wiesz, gdyby to była moja firma, to wywaliłbym to do kosza i tyle...

    A co to jest? Jakieś zadanie do szkoły? Myślałem, że my się tu
    zastanawiamy nad rozwiązaniem twojego problemu, a tu widzę, że się
    wysilamy wtykając nos w nieswoje sprawy, w dodatku mając niepełne
    informacje.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2016-05-16 18:13:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "niebieski" napisał w wiadomości grup
    W dniu 14.05.2016 09:53, Liwiusz pisze:

    >Zapłacone przy dostawie. Towar ujęty w remanencie na koniec kwietnia,
    >a faktury z datą zakupu na kwiecień nie chcą wystawić.

    Fakture mozna wystawic nieco pozniej, maj sie jeszcze lapie.
    A jak sprzedawca oporny, to zawsze mozna go spytac, czy zyczy sobie,
    aby kwestie paragonu niefiskalnego wyjasnil US ...

    A jeszcze towar mogl byc zareklamowany, zwrocony i maju, i przyslany
    dobry, i na niego wystawiona faktura :-)

    J.

  • 17. Data: 2016-05-19 09:51:15
    Od: niebieski <n...@i...eu>

    W dniu 16.05.2016 16:56, Liwiusz pisze:

> [...]
    > zastanawiamy nad rozwiązaniem twojego problemu, a tu widzę, że się
    > wysilamy wtykając nos w nieswoje sprawy, w dodatku mając niepełne

    Nigdzie nie pisałem, że to dotyczy mojej firmy, co nie oznacza, że mnie
    nie dotyczyło.

    A problem już rozwiązałem - wreszcie znalazł się ktoś normalny i
    rozsądny - naprawił to co nabałaganili. Wystarczyło wystawić fakturę do
    WZ z dnia dostawy.

  • 18. Data: 2016-05-19 09:52:29
    Od: niebieski <n...@i...eu>

    W dniu 16.05.2016 18:13, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > A jeszcze towar mogl byc zareklamowany, zwrocony i maju, i przyslany
    > dobry, i na niego wystawiona faktura :-)

    Na szczęście wreszcie znalazł się tam ktoś rozsądny i sprawa załatwiona.

    --
    niebieski